Förlossningsbesök

Efter hockeyn igår kväll var det dags att lugna mamsens nerver lite, så ringde till förlossningen och rådfrågade. Och fick självfallet därefter ta en tripp ner dit också för koll eftersom isvatten och omskakande av magen inte fick igång bebisen... Så delar av gårkvällen och natten spenderades på förlossningen uppkopplad till CTG.
Hjärtljuden uppenbarade sig direkt och var normala men inga rörelser kunde vi få fram. Inte förrän de fick ta och shocka kiddon med nån buzzer, hahah... Sen blev det lite mer liv i luckan. Jäkla sömntuta som bara sover och sover...
Hade ett antal sammandragningar också under tiden jag hade maskinen uppkopplad. Men det är väl inte så farliga sammandragningar direkt, uppåt 46 bara gav den utslag på, pendlade från typ 5 och uppåt.
Ultraljud nummer 8 fick vi nu också, pust. Av en fumlig herre med darriga händer... :oS
Allt var iaf bra med ungen... Och när jag till slut kom hem och däckade nån gång efter ett så sov jag som en stock! Ja som sagt så behövde nerverna lugnas! Vaknade bara när frugan petade på mig, för hon har knappt sovit nåt inatt eftersom jag låter som en ångvält... :oS

Önskar jag kunde säga att jag nu är utvilad efter att äntligen ha fått sova men tyvärr hade jag inte tid att sova alltför många timmar inatt så näää...
Vi gick upp tidigt imorse båda två trötta som as och nu sitter vi på frugans jobb... Hon jobbar, jag ska fixa klart mitt ansökningsbrev till en skola.
Sen har vi en massa andra ärenden senare, som att pumpa barnvagnsdäck och besöka MVC...

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0