Skämma bort (ut?) sig själv-dagen!?

Igår blev det en stressig morgon. Slängde i mig grötfrukosten och tig mig ner på stan för att ta ut pengar till vattengympan, lämna paket på postutlämningen, prova badkläder, köpa bikini och sedan gå på vattengympan då. Hann nätt och jämnt.
Lyckades på kuppen få utslag av köldallergin! :o( Som tur var släppte det sen på badhuset, otroligt nog.

Åå vad skönt det var med vattengympan och längderna jag tog i motionsbassängen efteråt denna gång! Kände inte av nå kramper i underredet och tyngd när jag klev upp. Blev bara glad och fick energi, jätteskönt! :oD

Däremot uppräckte jag att den nya bikinin som var så snygg i provrummet visade sig bli genomskinlig så fort den blöttes ner!!! INTE KUL.
Skrev till kundtjänst sen och undrade om detta var meningen och de tyckte det lät som nåt fel och tyckte jag skulle gå tillbaka till affären. Mmm jag ska bara våga det också, tycker det känns oerhört pinsamt att gå och klaga... Suck. :oS

Efter badhuset blev det lunch på Taco Bar och försöka tagga inför frisören! Hade bokat om min frisörtid och nu dags! Nervöst!!! Inte lätt när man klippt sig själv i 15 år och är rädd att frisören ska göra nåt skitfult. Ja, det hände om och om igen förut och därför började jag fixa det själv istället!
Håret blev iaf helt okej. Känns obekvämt bara eftersom jag är ovan. Dessutom lockade hon håret också och då känns det ännu mer ovant. Men ja egentligen tycker jag nog inte att det är nå större skillnad mot innan! Ser knappt att jag varit hos frisören. Håret hade blivit så pass långt igen att man tänker inte ens på att drygt 15cm saknas. Känner mig modig som tull slut vågade mig till frisören igen men nu i efterhand önskar jag nästan att jag hade varit ännu modigare och klippt lite mer så jag själv kände nån skillnad. Andra säger att det syns men jag vet då fan... ;o) Vart förvånad också när frisören sa att jag hade fint hår!!! Trodde jag skulleförsöka skäll för att jag förstört det hemma själv, heheh... Men ja det har väl repat sig en del sen jag slutade blondera det... ;o)

Efter frisören blev det sedan lite shopping. Köpte till slut en mobil att hänga ovanför skötbordet. Hade spanat på den ett tag och är glad att vi nu slog till. En jättefin med svampar, från Englagåva.
Blev lite fika på stan också och sen hem och sätta upp mobilen, fiiiint! ;o)

Hem och kolla på serier!
Och skämma bort (ut?) sig själv ännu mer. Provade använda en läppinpackning jag beställt hem.
Hade inga förväntningar på att den skulle funka alls what so ever men upptäckte att den var väldigt skön på läpparna iaf. :o) Och resultatet blev bättre än noll trots allt. Även fast man nog behöver dra på sig fem ton läppglans för att få samma resultat som på bilderna som produkten utlovat. ;o)

/M-J

 

Köldallergi = Igenmurade ögon. :o( 

 

 

Nakenshocksbikinin! 

 

 

Nyklippt och tydligt obekväm.

Hoppas jag vänjer mig någorlunda snabbt! ;o) 

 

 

Hannibal Lecter-style! 

 

 




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0