Jag, mamma...!?

Oj. Inte tänkt på.
Brukar säga till frugan att hon nu är mamma oavsett om hon förstår det eller inte. Hon är mamma till barnet i min mage.
Ja för det är inte ett ägg längre, inte en blastocyst, inte ett embryo, inte ens ett foster, utan nu är det ett BARN jag bär på! :-O
Hur som, det jag inte reflekterat över är att JAG också är en mamma nu..!?!?!?
Eftersom jag tydligen har ett barn i magen (vilket jag fortfarande har svårt att ta in och förstå) så har juh rimligen det barnet en (två!) mamma/or också. Och eftersom barnet är MITT (vårt) så är väl det jag (vi) som är dess mamma/or också.
Nej jag kan inte förstå det. Tvivlar på att jag ens kommer att kunna förstå att jag blivit mamma när barnet kommit ut. Det kommer nog att ta ett bra tag det där...!?

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer
Postat av: Luiza

Haha, ja du, det tar tid...
Jag har inte heller förstått att Matilda är min än...nej, jag har verkligen inte förstått att jag är mamma. Att den där lilla tjejen snart inte är en bebis, att hon kategoriseras barn och att hon snart kommer kalla mig mamma, att hon kommer växa och bli stor, tonåring. Att hon är min och hans...vi har en dotter....haha, det är så stort.
Många kramar

Svar: Kan tänka mig att jag kommer känna likadant. Det är dock så konstigt, för det känns ändå på nåt sätt som att M alltid har funnits här och det är så självklart att du är hennes mamma! Kan knappt ens minnas dig som nåt annat än mamma nu även fast jag kommer ihåg er graviditet och kamp innan. :o) Kramar
Oh Mira

Postat av: Mamma till Amelia Alfons Malva Vilde

Fantastiskt är vad det är:)!

Svar: Ja för bra för att vara sant känns det som!
Oh Mira

2013-01-15 @ 22:26:31
URL: http://www.treungar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0