Gravidgrejer och paj underrede!

Dagen har gått i graviditetens tecken. ;o)
Först var jag på bassängträning, dvs vattengympa. Sen simmade jag lite längder i motionsbassängen, dubbelt så många som förra veckan men fortfarande bara hälften av vad jag brukade simma förut när jag gick och simmade. Fick en massa sammandragningar (?) i underredet efter ett par längder... :oS Och sen när jag skulle kliva upp ur poolen så kändes som underredet skulle bli kvar i poolen, det ville liksom inte följa med. :oS

Efter simningen gick jag runt i affärer på stan och kollade på bebisklädet, som om vi inte redan har så det räcker och blir över. Underredet påpekade för mig ibland att vi inte riktigt är på god fot med varandra! :oS

Sen på eftermiddagen mötte jag upp frugan och det var dags för första delen i föräldrautbildningen, föreläsning om förlossningen.
Vi hade inga förväntningar sedan innan eller joo faktiskt, att det skulle vara skitdåligt och värdelöst och att vi bara skulle vilja ta livet av oss hellre än att sitta där, typ. Så det blev en positiv överraskning att det inte var så illa! Hahah... Det var helt okej och vi är glada att det är gjort, upplevt och överstökat! ;o)
Det var dock pinsamt för när vi kollade på en film och de la bebisen på mammans bröst så rann tårarna nerför mina kinder. Inte så oväntat men jobbigt. Jäkla hormoner!!!
Och jobbigt var det att sitta där i 2 timmar med mer eller mindre värkande underrede! Bläää...

Väl hemma sen på kvällen var jag starving! Inte ätit sen frullen. Så tryckte i mig en matlåda med ungefär fem ton spaghetti och köttfärssås... Och var fortfarande hungrig! Så efter ytterligare en timme åkte snacksen fram - morotsstavar och persikoyoghurt!
Nu ännu lite senare på kvällen är jag hungrig igen! Orka!! :o/ tror jag ska fixa mig lite varmchoklad istället! Hoppas det duger åt magen...

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0