Vecka 38 - FULLGÅNGEN!

Då går vi in i vecka 38 då och beräknas därmed fullgångna!!! :oD
Tycker nån ska komma ut nuuuuuuu!!!
En normal graviditet löper i 38-43 veckor, 37+0 - 42+0. Därefter beviljas man igångsättning eftersom man då är överburen och det börjar bli farligt för bebisen att stanna där inne då moderkakan slutar göra sitt... Men till det är det juh hela 5 (!!!!!) Långa veckor kvar.
20 dagar kvar till BF!

Trött nu?
Igår var jag vaken i 10-11 timmar bara, hahah... Sov till sent, somnade tidigt. Skönt! ;o)
Önskar jag kunde säga att jag sov gott inatt, som lyckades somna tidigt, men jag hade en mardröm inatt igen. Suck. :o(

Idag har vi tid hos barnmorskan igen, får se vad hon har att säga. Vet iaf att hon sist snackade nåt om att vi skulle skriva nåt om förlossningen... Ja vi får se, har tid först vid 14:30.

/M-J

Ps. Kolla in de fyllda hjärtana på bilden, bara en halv kvar nu... It's getting closer... I hope! ;o)




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0