Promenix och akuten

Bestämde mig idag för att ta en promenad för att jobba med tyngdlagen och försöka locka ut en liten bebis. ;o) Så promenixade iväg för att möta frugan på hennes jobb - i regn och blåst.
Halvvägs kommer jag på att jag glömt ta på mig foglossningsbältet, då det började bli lite jobbigt att gå... Men det är bara att gå vidare, man kan juh inte bara sätta sig ner vid vägen liksom..,
Väl framme var jag svettig men hade fått köldallergi såklart! Öronen var röda och brändes och det började ploppa upp utslag i ansiktet, just det man var ute efter - inte!!! Och barnet? Låg kvar där inne och sussade på i lugnan ro... Ingen som vill ut här inte!

Ja, vänta på frugan då tills hon jobbat klart. Hon som är typ först på jobbet och sist därifrån. Och sedan fortsätter att jobba hemifrån. :oS

Idag hann hon lagom jobba klart hemma till vi fick bege oss ut igen en sväng... till akuten!
Nej tyvärr inte för något så roligt som för förlossning nej, utan vi fick åka in med svärmor. :o(
Så på akuten har vi spenderat vår kväll. Svärmor ligger kvar nu, på intensiven. :o(
Vi är hemma igen. Borde sova. Trötta. Men istället ligger vi i sängen och kollar på Terminator! Så jävla bra film så man kan juh inte låta bli att titta. En av favoriterna all time.

Nu hoppas vi att svärmor repar sig och det snabbt. Och sen vill jag slippa akuten till det är dags för lillfisen att kika ut, vilket vi iofs hoppas att blir SNART!

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0