Barnmorskebesöket

Barnmorskebesöket igår gick väl bra.... SF-måttet har växt som det ska och kurvan ser åter fin ut.
Vikten gör mig deprimerad men är inte någon ovanlig ökning... Bara jag som fått nog nu!
Järnvärdet hade sjunkit men så hade jag slarvat också under påskhelgen utan rutiner....
Bebisen ligger i samma läge som innan och är förstås fortfarande fixerad. Bra.
Hon frågade hur jag tänkte att det skulle bli sen när bebisen kommit och vi fått komma hem och så... Jag svarade att jag inte visste, att det var svårt att tänka sig det. Hon sa "du är så rolig"!? Ja för det har varit samma tongång och svar hittills på alla frågor om förlossning tex, vet inte - svårt att tänka på det för det känns så overkligt. Undrar om hon kommer skicka mig till psykologen snart!? Hon sa att jag kommer få en chock sen när det där barnet landar i min famn. Jag sa att ja förmodligen!
Nästa gång skulle vi tydligen skriva förlossningsbrev, tror jag... Då får banne mig frun följa med för jag vet då fan vad det ska stå i det där brevet! :oS Vi tar väl liksom det så som det kommer, om det nu mot förmodan nån gång ens blir någon jäkla förlossning! Det finns juh barnmorskor där som ska hjälpa en och guida en. Hur ska jag veta i förväg vad jag vill och behöver... Det enda jag kan säga just nu är att badet lockar. Jag tänker mig det hela som ett spabesök, utan någon smärta alltså! Heheh...

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0