Babyshower!

Johopp, igår söndag fick jag/vi oss en babyshower. Så amerikanskt. ;o)
Frugan var in on it och vi gick iväg till mataffären för att handla, för att sedan komma hem till en överraskningsbabyshower. Blev förvarnad av ballonger och en lapp med texten "Babyshower" på vår ytterdörr. Jag vägrade öppna dörren och gå in! ;o) men intvingad blev jag, såklart.
Skämdes juh för att visa mig ute bara, med min sumobrottarhydda till kropp och så den förbannade söndersnytna näsan och läppen på det, så "huset fullt med folk" var lite kämpigt - även om trevligt förståss. :o)
Det blev lekar, gissningstävlingar, hembakad fika, presenter, sång, gitarrspelande och dans till barnsånger och så såklart massa mys med minsta deltagaren Loui. <3
Ja jag var juh väldigt osocial och tråkig men aa hoppas folk inte tyckte jag var alltför otrevlig. Klart jag blir jätteglad och så (!!!), jag är bara lite svår och kan bli obekväm med för mycket fokus på bara mig så jag kan nog verka väldigt otacksam och sur kan jag tänka mig.

Gissningar på när barnet anländer varierade mellan 5/5 - 18/5.
(BF = 7/5.)
Jag hoppas ALLA har fel! ;o) (Inklusive mig själv och frugan.) Så länge orkar jag/vi inte vänta!
Gissningarna på vikt var mellan 3345 - 3948g och längden varierade mellan 50 - 54cm.
Min gissning var 8/5, 3595gr och 51cm.
Frugan hade visst ändrat sig om datumet och gissade på 18/5 (Eurovisionfinalen!), 3500g och 51cm.
Ja vi får se vem som hamnar närmast! Har alla gissningar sparade på lappar.

Men sen känner jag mig faktiskt tveksam till att skriva ut vikt och längd på nätet. Har funderat en del på det där. Förstår inte varför det ska vara så jäkla intressant för andra, är trött på den här hetsen om att få en nätt liten bebis! Jäkla utseende- och viktfixering redan det första som händer den stackars ungen när den kikar ut. Det viktigaste är väl att ungen mår bra? Sen orkar jag inte med att folk ska börja kommentera om vilken bamsing det är om den inte råkar va i prematurstorlek (vilket inte kommer att hända iom att vi redan på onsdag, i övermorgon räknas som fullgångna och hittills har ungen följt snittmått med punkt och pricka) Med största sannolikhet kommer vi få en fullt normal unge i både storlek och vikt och om inte - för oss kommer den ändå oavsett om den skulle väga under 3kg eller över 5kg kännas som världens minsta, sköraste och underbaraste lilla bebis!

Ja nu avvek jag från babyshowern men när jag ändå kom in på det där så...
Hur som var det trevligt med en babyshower, även fast jag knappast hade förväntat mig någon. :o)
Tack så hemskt mycket till alla som kom och tack för alla presenter, fika och engagemang! :o)

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0