95%

2 veckor kvar till BF, 95% av graviditeten har passerat.

Är mer än redo att föda nu! :o)
Önskar att jag hade kunnat njuta mer av graviditeten men vart tydligen helt messed up i huvudet av missfallet. Kommer ihåg hur glada vi var förra gången jag var gravid men så gick det som det gjorde... och när vi lyckades igen så fanns det en spärr i ens huvud att inte våga ta in det på samma sätt. Antar att det är nån skyddmekanism för en själv för att man inte skall behöva bli så förkrossad igen om något skulle hända - vilket man förstås ändå skulle bli, så så bra skyddsmekanism är det juh ändå inte. Men så funkar det visst i det här huvudet...
OM vi bestämmer oss för att skaffa syskon sen hoppas jag att jag lyckas bättre att förstå, ta in och njuta.
Dock har jag inte ens haft en stor längtan efter att vara gravid, utan efter att få ett barn. Och det hoppas jag att sker snart. Och då banne mig skalldet njutas här desto mer! :o)

Egentligen har jag väl haft en rätt enkel graviditet fysiskt med få krämpor men det är den där psykiska biten som varit värst för mig.
Att inte kunna ta in graviditeten och riktigt tro på att en bebis är på väg, inte stå ut med sin spegelbild, hormonsvallningar på det, sömnbrist... Osv... Det gör sitt...
Men jag står ut. Bloggen är bra ställe att spy ur sig allt på iaf. ;o)

Jaja... Idag har jag promenerat igen. Och har druckit massa hallonbladste och ätit ananas.
Ja jag vill juh gärna hjälpa kroppen att komma till skott, förlossning snart ja tack. ;o)
Tror väl egentligen inte på att det hjälper men hoppas kan man väl alltid. ;o)
Promenaden funkade bra idag iaf, inte ens jobbigt. Humn. Och otroligt nog inte någon köldallergi! :-O Men ingen bebis på väg ut inte... Utan nån ser fortfarande ut som en badboll!
Av tet fick jag halsbränna. Och sår på tungan av ananasen, så det började blöda! Men gott var det iaf. :o) dock har knodden INTE visat något intresse att komma ut... Hahah...

/M-J

 

Ledsen vovve idag när hon inte fick komma upp och gissa med mig. La sig på golvet framför mig och såg så ömklig ut som möjligt. Men tyvärr hade preggot ingen ork över till Filda idag. Sorry Cutie. 

 




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0