Lättnad?

Idag har jag varit på vårdcentralen och visat upp min rygg. Frugan fick lov att hänga med för jag vågade INTE gå dit själv. Hon fick tvinga mig att boka tiden också, vilket jag gjorde för 1-2 veckor sen...
Hur som, jag har haft en "plopp" på ryggen som växt. Den uppkom nån gång runt förra graviditetens början... Först trodde Mickis att det var en stor finne jag hade på ryggen men sedan har den fortsatt växa... Och nu när jag blev gravid den här gången så uppkom det i samband med det en växtspurt och den blev ytterligare lite större, röd och irriterad, samt stenhård och känslig. Gjorde ont att komma åt den, tex att sitta i soffan och luta ryggen. Jobbigt.
Jag vart såklart livrädd och tänkte cancer. :oS
Efter att ha bokat tid sen så la det sig igen, rodnaden försvann, slutade göra ont och kändes inte lika stor. Den vart inte hård längre heller.
Gick dit iaf och hon trodde inte att det var något farligt utan bara en mycket vanligt förekommande talgkörtelsamling (?) eller nåt sånt. Fick remiss för att ta bort det.
Passade även på att få en till remiss på en gång, för att ta bort en "plupp" jag haft på huvudet i hårbotten typ forever, kanske ända från födseln.. (!?) Även den trodde hon att bara var nån talgtjofräsch eller nåt sånt och alltså inget farligt...
Känner mig lättad. :o)

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0