Färdplan? :oS

Sitter och kollar upp grejer inför lördag, då vi ska bröllop... Och känner mig mest frustrerad och smått irriterad.
I inbjudan står det inte med några adresser utan bara namn på ställena, så har fått googla och hoppas på att det nu är rätt adresser jag fått fram... :oS
Upptäcker att kyrkan där vigseln skall äga rum ligger rätt långt från platsen där bröllopsfesten skall hållas ligger. :oS
Ingen info i inbjudan om färd mellan platserna, så antar att man måste lösa det själv? :oS
Vi har inte körkort och känner ingen annan (utöver brudparet) som ska dit. Allt är norr om stan och vi bor söder om.
Enligt Eniro tar det 20 minuter med bil mellan platserna och enligt SL 42 minuter kommunalt, plus (1400+350=) 1750 meter promenad med högklackat och i festklädsel.
Sista bussen från festplatsen går innan fem om jag kollat rätt och det innebär att vi måste ta taxi till tåget på kvällen sen. Kommer ta 1,5-2 timmar att komma hem. Pust.
Har INTE lust att pröjsa taxi även mellan kyrka och fest då... Och vad kan inte den långa färden gå på... :oS
Skippa kyrkan och åka på fest direkt? :oS
Känner mig bara uppgiven just nu. Allt känns så himla bökigt bara...
Men det blir säkert kul sen på lördag.... Måste bara få gnälla lite just nu... Hatar att inte ha koll på läget!
Frugan får lov att kolla adresser m.m. med brudparet ikväll...

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0