Tapetsering

Igår var en väldigt produktiv dag.
Först var vi och inseminerade, så nu är jag förhoppningsvis knocked up!

Sen åt vi lunch på stan och shoppade lite heminredning och andra nyttogrejer. Jag hade en urge för att bränna lite pengar.

När vi sen kom hem beslutade vi oss för att ta tag i kökstapetseringen, till slut. tapeteullarna har legat under sängen och väntat i typ 1,5 år bara... :oS Men å andra sidan så var tapeten i köket bara 2,5 år gammal och i bra skick, så det var ingen nöd. Bara att den var lite tråkig och opersonlig...
Tapetseringen gick smidigt och tog bara ca 3 timmar. Jag limmade, satte upp våderna, tryckte ut luftbubblor och torkade bort överblivet lim. Mickis måttade längder och skar snyggt i kanterna. Vi är duktiga. ;o) Så jag vet inte varför vi skjutit på detta så länge... Skönt att ha det gjort ny iaf! ;o)

Vi kände inte att det var riktigt tillräcklig nytta vi gjort än, trots att vi hunnit både tillverka en bebis (hoppas!) och tapetserat ett rum, så när vi gick till livs sen tog vi med oss alla glasflaskor också och kastade på returstationen. Åå så skönt att bli av med den skiten också!!

Och så skruvade jag och förlängde sladden på vardagsrumslampan också så att den kommer lite längre ner nu! :o)


Kvällen avslutades med slappande till ishockey och Big Brother... med kvarblivna Cheeseburgerchips till.
Såna kommer vi nog inte köpa igen, ingen hit.
Man föreställde sig McDonalds cheeseburgare och så smakade det inte alls så... men efter ett tag insåg jag att det påminde om smaken på Burger Kings hamburgare, som inte är lika goda. Hur som var inte chipsen nån höjdare.

/M-J

 




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0