Köldallergi

Köldurtikaria lider jag visst av, dvs köldallergi, precis som jag misstänkt.
Precis som olika beskrivningar av symtom så får jag mina pluppar i ansiktet, det kliar som fan på hela eller utvalda delar av kroppen, fingrar kan svullna upp så jag inte kan böja dem ordentligt och det känns som de ska spricka/explodera...
Ytterligare en allergi att lägga till i min lista då! :o/
Säger juh att det inte är meningen att man ska bo i dessa breddgrader och att jag inte tål kyla!!!!!!!

Det blåste väldigt mycket och kallt idag när jag promenerade... :oS 
Nu ligger jag i sängen under täcket och fryser!
Det kliar inte lika mycket som innan men lite fortfarande, nu på andra ställen... Ena kinden och under örat, andra tinningen, pannan, på magen och på baksidan av smalbenen.
Känns som svullnaden runt ögonen kanske kanske kanske håller på att släppa liiiite, hoppas... men än är det kvar.
Och nu börjar det klia på fler ställen... :o/

/M-J

 




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0