Ösregn

Har haft problem med internetförbindelser och/eller inte haft tid/ork att blogga när jag haft internet... Men nu så...

I onsdags var det va sist..
Då skulle jag åka in till Düsseldorf igen, alldeles själv, från landsbygden...
Frugan var på kurs för jobbets räkning och jag fick lov att checka ut från hotellet - vilket jag alltså gjorde...
Det var helt ok väder när jag lämnade hotellet i Unterfeldt...



I Tyskland är cykelbanorna tydligt markerade.

Även om busschauffören inte kunde engelska så gick det bra att komma på, betala och åka in till stan... Jag skulle till ändhållplatsen och det fanns dessutom tv-skärmar som hela tiden visade var man var samt typ 5 (?) hållplatser framåt, så det var trots allt inte så läskigt... ;o)

Väl av bussen i Düsseldorf visste jag inte riktigt vartåt jag skulle gå, så jag började bara promenera bortåt från tågstationen...

Två gaystöllen var bland det första jag la märke till sen.
Först en Prideflagga utanför nåt som hette "Bel Air Boy Bar" och så nästan granne med det ett ställe som hette "Aroma" och hade som symbol två regnbågsfärgade fiskar som pussas. :o)



Men nu var det juh inte nån gaybar jag var ute efter mitt på dagen utan tänkte mig mer shopping!
Jag vandrare runt runt runt och letade efter roliga affärer att kolla i... men det gick inte så bra. :oS
Det började dessutom regna!!! Så jag ville gärna hitta till något shoppingcentrum!
Det är oerhört svårt att hitta till rätt ställen/områden när man inte alls har någon aning om hur staden är uppbyggd, vart man vill och inte har internet så man bara kan googla!
Dessutom så frågade jag men svaren var inte så lätta att tyda på knackig engelska, heheh...

Trots att jag hade paraply så blev jag helt dygnsur. särskilt om fötterna, då jag givetvis hade på mig ett par virkade tygballerinor. :oS Splat, splat sa de om mina fötter när jag gick omkring där i staden och drog på min resväska.

En jättestor kyrka.



Och så plötsligt, som en hägring är den där - hotellet!
Jag bara råkar springa på hotellet som vi ska bo på resten av vistelsen i Tyskland.
Överlycklig!!
Incheckning är inte förrän från 14 och jag är en timme för tidig men jag beslutar mig för att chansa! Och joovisst får jag checka in, dygnsur som jag är och de antagligen tycker synd om mig, hahah...

Åhh så lycklig jag vart när jag kom in på vårt rum!
Få av sig blöta kläder, krypa ner under täcket. I värsta sköna sängen! Med en stor bra kudde och sköna lakan. Värsta fina rummet var det också och med AC. Fräsch och fint som fasiken. Alldeles nybyggt 4-stjärnigt hotell. :o)



Och utsikten var rakt på den megastora kyrkan. Fint! (Även om min bild av det inte är så fin, hahah)...

Jag var blöt och trött. Så jag kröp ner och powernappade lite i den sköna sängen....
...tills älsklingen slutade på sin kurs och skulle komma till Düsseldorf hon med.
Nu ösregnade det  även där hon var och hon blev dygnsur och grinig på vägen till bussen.
Regnet hade förflyttat sig till henne, så nu regnade det inte hos mig längre.
Jagfönade mina skor någorlunda torra och tog en promenad till tågstationen.



Typiskt nog så hittade jag nu på vägen affärer och shoppingcentrum, tom H&M!
Damn it... ;o)

Jag gick nog iväg för att möta Micaela lite för tidigt, samt att hennes buss var sen, så jag fick stå och vänta på henne i drygt en halvtimma.
Inte så kul eftersom hållplatsen låg lite avsides och det visade sig att det hängde en massa narkomaner och horor (?) där. Och så jag. Mycket kul.
Men till slut anlände min genomblöta lilla surpuppa och jag kunde ta med henne till hotellet. :o)

När frugan fått chansen att bli lite torrare hon också så gav vi oss iväg sen för att leta reda på en McDonalds, då vi var väldigt sugna på Donkenmat! Det var lättare sagt än gjort, för till skillnad från Stockholm där man hittar typ 15 McDonalds bredvid varandra så fanns det inte så värst många alls i den här staden... Några ja men man fick juh leta!
Den vi hittade sen var egentligen jättenära hotellet men vi hade letat åt andra hållet först...

Ja hur som, vi hittade ett köpcentrum (ett till, what the fuck, nu!!!) med massa kul affärer... som vi inte orkade med just nu... Vi var bara intresserade av McDonalds! Och så Kaisers för att köpa med mat till hotellet, dvs frukost till morgondagen och så snacks till kvällen!



Resten av kvällen spenderades sedan i sängen på hotellet.
Frusna, sjuka, sega...

Hurraaa för tysk TV förresten! Kul, verkligen jättekul, att ni dubbar precis allt. Fy fan asså... Desperate Housewifes eller 2½ men dubbat på tyska går bara inte!
Fick bli Africa today, Asian news osv istället....


/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0