Nu vet vi könet!

Ja idag var vi på rutinultraljudet!
Trodde inte vi var så spända eller nervösa men ingen av oss sov särskilt väl inatt, så tydligen!
Allt gick hur som helst bra. Inga konstigheter. Barnet följer sin kurva och allt verkar finnas där det ska och se ut sonder ska.
Angående ta reda på könet, vilket vi så länge velat om, så bestämde vi oss till slut igårkväll. Väl på ultraljudet sa vi inget först och hon frågade inte heller om vi ville veta. Men när hon höll på och kollade urinblåsan och sedan mätte lårbenet så frågade jag. Och nu vet vi alltså. MEN jag vill inte riktigt skriva ut det på internet än! ;o)
Eftersom vi nu vet könet så är även namnet klart! Hela, förnamn, två mellannamn och ett efternamn. Om vi inte mot förmodan skulle ångra oss! Eller att hon såg fel!!? Men hon sa att hon såg så pass bra att hon var 100% säker på saken.
När vi fick reda på det vart jag hur som helst både besviken och jätteglad på en och samma gång. Men jag vet att jag hade kännt exakt lika om hon sagt tvärtom, för det spelar inte någon roll om det är en pojke eller flicka - både flicka och pojke har sina fördelar! Och jag är världens lyckligaste bara vi får vår BEBIS!

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0