Veckomatsedel! Ikväll pyttipanna!

Onsdag 19 Januari:

Hem och laga mat efter jobbet.
Ikväll är det pyttipannadags!
Jag och Micaela har börjat med veckomatsedel. Får vi vuxenpoäng för det? ;o)
Vi bestämmer i förhand vad vi ska äta under veckan och skriver en matsedel. Det underlättar juh när man står på kvällen och undrar vad man ska fixa, bara att kolla på matsedeln! Samt när jag ska handla med mat hem... Heheh...

Vi har "julrester" i frysen och passar på att använda det till en pytt ikväll då.



Prinskorvar, köttbullar, bacon, potatis och lök.
Och så kryddor på det!



Stekt ägg, rödbetor och saltgurka till.



Supergott!!!
Vi funderar på om det kan vara så att vi tycker att allt vi äter numera är så jädrans gott för att vi slutat äta godis och skräpmat... och för att vi rör på oss mer och äter mindre. Faktiskt är hungriga vid middagsdags!
Hur som är det juh bara positivt!
Ja alltså jag ÄR juh en mästerkock iofs men shit vad gott typ ALLT är nuförtiden!
Det är liksom liksom riktig 5-stjärnig gourmetmat som skulle knocka vilken stjärnkocks mat som helst! Hahah... ;oP



Bebis sitter i hörnet och vätnar på mat medans vi äter middag.
Hon vägrar äta bottenskrapet, kräsna katt.



Soffan och dumburken då.
Idag skall det inte tränas nåt! Vilodag! :o)

Innan läggdags sen förbereder jag för morgonen.
Dukar för frukost, fixar med kaffemaskinen...
Jag fiskar efter vuxenpoäng!!! ;o)




Men vuxenpoängen kanske flyr sin kos nu...
för jag har fortfarande inte plockat bort julpyntet... :oS



>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0