Vaccineringdags! Omgång ett.

Måndag 17 Januari:

Ledig från jobbet. Helt seg hela dagen. VILODAG!
Till kvällskvisten sen blir det en del MÅSTEN dock.

Måste gå iväg och vaccinera oss! :o/
Eller halka iväg dårå, för inte är det lätt att gå ute nu...



Vi vaccinerar oss med Twinrix. Mot Hepatit A+B. Ska juh iväg och resa snart. :o)

Jag fyller i på blanketten att jag är allergisk mot ägg. Doktorn vi pratar med säger inget.
Går in till sköterska som ska ge sprutan. Hon frågar Micaela om hon är allergisk mot ägg. Det är hon juh inte - men då säger jag till henne att jag är allergisk mot äggvita.
"Är du? Frågade inte doktorn om det?" Nej!
"Vad får du för symptom av det då?" Inget, jag äter allt men allergitest visar att jag inte tål det. 
 "Det går säkert bra ändå." Jaha okej, då hoppas vi det då. Känns lite olustigt kanske... :oS
Typ vi hoppas på det bästa...



Tillbaka hem till tvättstuga då och hänga tvätt.
Lämnade i maskin innan vi gick till vaccinationskliniken.



Till middag matlåda med tortellinigratäng. ;o)


>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0