Middagsgäst bäddar för misslyckande

Söndag 9 januari:

Iväg och jobba igen då... och man får akta sig för att inte halka!!



Omväxlande plus och minusgrader ställer juh till det.
Snön smälter och fryser till is, smälter och ja...



Efter jobbet idag får jag mig en överraskning.
Bussen är bara 2 minuter sen!!
Den är fan ALLTID sen minst 5 minuter under vintertid, så man ska missa bytesbussen...



När jag kommer hem får jag ta en snabbstädning av badrummet.
Älsklingen har städat resten av lägenheten redan.

Vi ska få en middagsgäst ikväll. Jenny kommer över.
Och jag lagar fläskfilépasta!



Men jag misslyckas förståss min nya specialité. :o/
Fläskfilépasta blir inte ens i närheten lika god som vanligt.
Skyller på att jag kände mig stressad efter jobbet - men lika tråkigt för det.
(Eller så är det nåt med Jenny som gör att jag misslyckas, verkar jämt bli så med henne..!? :oS)
Visserligen smakar det helt okej men jag kryddade visst inte tillräckligt för min smak.

Jenny gör vitlöksbröd till.



Efter maten sätter vi oss i vardagsrummet och snackar, glor på TV och mumsar popcorn.



Och så öppnar vi våra lite sena julklappar till varandra.
Hennes klapp har legat här under granen och väntat...

Hon får av oss en rosa fickplunta och en drinkbok.
Vi får av henne två inramade foton, en på oss och en på Zombie.
Och så får jag två små assietter som ser ut som cupcakes. :o)



>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0