En massa promenerande...

Måndag 7 Februari:

Ledig från jobbet, så jag slöar som vanligt lite på dagen. Man måste juh faktiskt få ta det lugnt också ibland. :o)
Sedan blir det sedvanligt promenixande fram och tillbaka till Micaelas jobb för att möta henne när hon slutar, 1h 25min...

Hemma igen lagar jag middag. Det blir kasslergryta idag, med vitlöksbröd.



GOTT-GOTTI-GOTT-GOTT!!! ;oP



Sedan är det tänkt att vi ska köra ett pass på Friskis & Svettis
men när vi kommer dit så visar det sig att de har bytt ut passet vi skulle gått på
mot ett annat pass som Mickis inte är sugen på att prova.
Vi loggar in på gymmet istället men där är det proppfullt!!!
Det är fullt på alla maskiner och uppvärmningsmaskiner
och vi har ingen lust att köa till varje maskin och behöva spendera hela kvällen där,
så vi går igen!

Tar en sväng förbi postutlämningen för att hämta ut ett paket med kläder jag beställt.
Sedan hem för att lämna paketet och byta om.
Och så ut igen, blir powerwalking istället som kvällens motion!

Och när vi promenerar så börjar det såklart blåsa och snöa....
...men vi kör på ändå. 50minuters powerwalk blev det.



Hem och prova nya kläder då!!! ;o)
Alltid lika jobbigt det där, för man har ingen aning om storlekar när man beställer,
eller om kläderna verkligen är lika snygga på riktigt som på bild!

Nu var det mesta lika fint som väntat, förutom ett par shorts
som både jag och Mickis tyckte såg ut som vuxenblöjor! De skickas tillbaka!!!

Några grejer var bra storlek.
Jag hade beställt både sommarkläder för vår närmande resa till Mexico
och nya träningskläder, välbehövt!
Men träningsbyxorna som jag behövde mest var för stora, måste byta.
Även en träningströja var för stor och två jättefina klänningar - bytes till mindre.
Nervöst nu om jag ska hinna få de mindre storlekarna innan resan... :oS
Men positivt iaf att kläderna var för stora och inte för små!! Yey, hahah... ;o)

Kvällen avslutas i sängen med filmtittande och snacks
- kex och riskakor. Såååå gott med riskakor, hade glömt hur gott, så länge sen!



Mjukost på digestivekex är också smarrigt!



Paketet med riskakorna är fint!
Och kakorna är dessutom ekologiska.
Win win, me likey.



Och så favorit-te't till det!
Pukka Pleasure är min favorit när det kommer till te. Gott!
Med honung!


>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0