Duktigt värre...

Måndag 30 Augusti:

Meningen att jag skulle till Barnmorskemottagningen idag - men jag pallar verkligen inte göra nå jävla kvinnoundersökning idag. Får boka om tid.

Räcker med att jag har tid hos optikern också 11:00 - och dit gick jag. :o)
Ny optiker nu, jag har alltid gått på ett och samma ställe innan men nu fick det bli förändring på det! Och jag är jättenöjd över det beslutet!! :o)
Beställde 3 par glasögon då, som skall komma om ett par veckor.
Det var juh ett antal tusenlappar det... men välbehövligt, har varit utan glasögon i över 1½ år nu, sedan jag slog sönder dem, klantskallen... :o/ De hos optikern undrade lite hur jag orkat gå utan glasögon såhär länge med tanke på hur högt brytningsfel jag har.. och jadu, jag vet inte... Nu äre fixat iaf. :o)

Efter optikern tog jag sen en tur på stan, gick runt i affärer... och hör och häpna nu!!! Det enda jag spenderade var 15 spänn på Åhléns, där jag köpte vanliga svarta hårtoffsar - behövt! :o) DUKTIGT! :o)

Efter stan en sväng in på solariet också. Färg ska jag ha!



På eftermiddagen blir det promenix iväg och möta älsklingen på jobbet.
Självklart börjat det regna... men inte så farligt ändå, lite skönt faktiskt. :o)

Sen dags att hämta ut ett paket på postutlämningen.
CDON-paketet har juh äntligen kommit.
Är dock fortfarande irriterad på dem, för de har inte ens behagat att svara på mailet jag skickade förut när jag undrade vart det tagit vägen. Dålig service!

På kvällen har vi tvättid, så det är bara att springa upp och ner till tvättstugan...
...och samtidigt se till att städa och röja och laga mat.
Mickis passar på att plugga. Hon läser juh en högskolekurs på distans.

Jag dukar upp i köket och tänder ljus, mys skare va...



Har lagat Mickis favoriträtt, tortellinigratäng med fetaostsallad till, igen! ;o)
Och shit va gott det var idag!!!!!!!!! :oP



Efter middagen tycker vi att vi förtjänat soffmys.
Och lite gott...
Mmm me love this! ;oP


>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0