Man undrar juh ibland...

Tisdag 31 Augusti:

Igår morse fick jag ett sms från nån där det stod bara: "Tja"! Ehh, eftersom jag inte... visst e vem det var - och numret fanns inte registrerat så jag kunde inte kolla upp på internet heller så sket jag i det och svarade inget...
Sen när jag var hos optikern började han ringa istället, typ tio gånger på raken. Fatta läget liksom och chilla lite. Så lämnade han meddelande på telsvararen... "HALLÅ? Hallå?.. HALLÅ?... HALLÅ, hallå!? HALLÅ? Hallå?..." Dumhuvet fatta juh inte att det var en svarare trots meddelandet innan om att lämna ett meddelande efter pipet, trögo... :oS
Hinner inte göra så mycket, för jag var juh upptaget... innan han skickar sms sen igen, på taskig svenska så man fick gissa sig fram till vad han menade... Men det var typ "Du ska flytta, jag vill flytta i din lägenhet..." Jaha okej...
Min hyresvärd har inte ens satt upp lägenheten på annons än, så man undrar lite.
Jag skickade då och frågade om han fått mitt nummer från min hyresvärd och när han ville flytta in... Han skrev att han skulle flytta in om en månad och ville gärna bara se lägenheten innan...
Jaha okej tänkte jag, då har han väl fått nå specialdeal från hyresvärden då utan utannonsering, fråga mig inte hur eller varför...
Ja hur som, så får jag idag på dagen SMS där han skriver att han måste få se lägenheten idag!! För han måste svara till hyresvärden innan 16 och tacka ja eller nej! Det här skriver han till mig några timmar innan bara!! Tänk att folk kanske jobbar eller har annat för sig...!?! :oS Pucko!
Jaja, vi bestämmer iaf att han får komma kvart över tre då.
Så jag knallar ner till lägenheten sen... får SMS på vägen, vid hel, där han skriver att han är på väg. Då har han sagt till mig innan också att han bor vid sjukhuset och det är bara över vägen... Jaha, då hinner han före mig tänker jag och skyndar mig dit.
Får då ett till sms där han skriver "Vart ska vi mötas?" Ehh vi har redan bestämt att han ska komma juh så jag skriver bara "Vid lägenheten!"
Nästa: "Vart är det då?" Eeehhh, känns skummt alltså... "Du måste väl ha fått adressen från hyresvärden?" "Ja men vart ligger det?"
Oooorrrka...
ANVÄND FÖR FAN ENIRO och kolla upp saker, det var du som gnällde om att det var så bråttom att få komma och se lägenheten innan fyra!!
FÖRBERED DIG DÅ!
Nu står jag och syrran bara och väntar och väntar och väntar.... och får guida snubben ner dit. Vaffan liksom...
Sen när han väl kommer så går vi upp till lägenheten. Han stannar typ i hallen fast syrran säger att det är bara att gå in med skorna... Vi får liksom säga åt honom att kolla runt. Han kollar in snabbt i vardagsrummet "Det är bra, jag tackar ja till det" och så är han typ redo att gå igen... Vi får liksom insistera i princip på att han ska kolla på kök och toa med... Han var totalt ointresserad av att kolal på nåt ens...
MUPP!!
Pppffff ORKA! Får hoppas jag slipper ha nåt mer med honom att göra...
Blir sne också att hyresvärden bara ger lägenheten till nån lirare utan att annonsera ut den. Finns juh faktiskt ett kösystem. Och den där lägenheten måste man ha en jäkla massa poäng för för att få, för den är rätt eftertraktad. Den ligger centralt, är en stor etta med riktigt kök och så är den BILLIG! Jag hade jättemycket poäng när jag tog den och fick offra dem... men samma regler gäller väl inte för alla då.


Efter lägenhetsvisningen tar jag en joggingrunda!  
I skogen är det okej men när man kommer till kanalen har man inte solskydd...
...det bränner i ansiktet!
Som att det inte räcker med ansträngningen av att man springer...
När jag kommer hem är jag alldeles röd i ansiktet. :oS



Tanken var att jag skulle hem till Jenny idag och äta middag å så... men hon är sjuk och ställde in.
Mickis har bestämt att träffa BW ikväll, så jag blir ensam hemma då...
...men det är bra att hon träffar sina kompisar!
Har jag sagt också att jag tycker hon ska göra! Sånt är faktiskt viktigt! :o)

Jag passar på att fixa lite hemma... men mest chillar jag bara faktiskt.
Har sagt till Mickis att spika upp nyckelskåpet i hallen för nån månad sen
men det har inte hänt - så nu tar jag tag i det själv.



När älsklingen kommer hem sen så har hon med sig en bukett blommor till mig - röda rosor.






Älsklingen pluggar lite sen.
Jag plockar ihop våra glasflaskor...
...och så går vi ut med dem. ÄNTLIGEN! Heheh...



Inte nog fixat för kvällen än.
Jag kör avloppsrensning också i handfatet.
Konstaterar att Mickis Mr Muscle verkar funka något bättre än mitt biologiska medel... jaja...
Funderar på att plocka med tvätten som hänger men ångrar mig,
får vara ett jobb för en annan dag det.



Är soffdags med sötnosen och lite gamla ostbågar som legat i skafferiet sedan helgen...
Mys... ...och tidig läggdags, redan vid tio.


>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0