Man drar sig för att gå ut...

Måndag 13 September:

Jag är ledig från jobbet... 
Dock trist regnigt väder idag.
Orkar mig inte ut för att motionera när det är sånt här väder... Dålig ursäkt egentligen, jag vet. :oS

Tänk om man hade gått på dagis!
Då hade man minsann blivit utdragen trots regn.
"Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder!" Eller hur det nu var..? :oS



Men jag håller mig inne i alla fall!
Soffan lockar mer än regnet.
Orkar mig inte ens ut till affären för att köpa mat, så man tager vad man haver!
Till lunch får det bli burgers på toast och med kvarbliven fetaostsallad i, hahah... ;oP



Till middag sen på kvällen är det nästan samma visa. Nästan.
Vi har tvättstuga ikväll, numera en sån där rolig måndagstradition. :oS
Mickis går ner och stoppar kläder i maskinerna, medans jag går iväg till Livs bara och köper korvbröd. Blir korv med bröd ikväll.



Fick stå utanför affären och vänta ett tag dock innan jag kunde handla.
"Kommer strax"-skylt hängd edet på dörren när jag kom dit - och en massa folk stod och väntade.
Och de muttrade om vad fasiken "strax" betydde. Antar de stårr där ett tag....
Folk började gå hem efter ett tag och till slut stod bara jag kvar.
Men han öppnade sen. Strax var dock ljug!!
Tänk om jag också skulle göra så där på jobbet!! Bara stänga igen ett tag!
Kanske skulle prova det nästa pass.... :oS
Tror jag får sparken dock!!!


Tidig kväll idag. Läggdags redan strax innan tio...
Vilka jäkla tanter vi är! ;o)

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0