Inspektion av Bäckstugan!

Måndag 18 Oktober:

Nu ska jag spana in den första lokalen jag har preliminärbokat för bröllop. Jenny följer med mig och kollar.

Bussresan ut till Tveta gick förvånansvärt snabbt! Var inte alls långt! :o)
Sen gick vi visserligen åt fel från bussen, för vi visst einte riktigt vart vi skulle men se ringde jag när vi var vid Tveta kyrka och fick höra att vi gått åt fel håll... men jaja... Inte så långt ändå... ;oP


Här kommer vi tillvadrarhemmet. Fin trädgård.
Kan tänka mig hur fint det ommer att vara där på sommaren... :o)
Man kanske kan få ha vigsel i deras trädgård..? :oS
Hur som helst bra ställe för gäster att sova på, mysigt! Och nära!



Mys!! :o)



Och så granne med vandrarhemmet finns då Bäckstugan
som är ett alternativ för bröllopsfest. :o)
Huset till höger är Bäckstugan.
Huset till vänster Kamratstugan (som också går att hyra men är mindre).
Mycket plats för gäster att parkera!



Bredvid Kamratstugan ligger kansliet. Och bakom kanslihuset är det en sjö! :oD
Vackert här på sommaren!?? Kan tänka mig! :o)



Bäckstugan!




Kapprum med mycket plats att hänga av sig.



Till vänster från kapprummet ligger då själva stora festrummet.
Där får det 80 pers plats vid bordssittning. :o)
Enda problemet jag såg med lokalen var att jag då vill/måste på nåt sätt klä väggarna i festrummet för de var fan fula och tråkiga som fan...



Rakt fram från kapprummet fanns ett ytterligare mindre rum...
Kan va bra rum att joxa med mat och andra bestyr i. Extraplats kan va bra.



Och från det rummet till vänster ligger köket.



En spis fanns det. En diskmaskin också.
Och ett stort kylskåp och en frys.



Granne med kansliet ligger en kanotstuga.



Vatten just vid huset.



Man ser vandrarhemmet från Bäckstugan.
Nära och bra att dra sig och däcka när man vill under kvällen,
om man väljer att sova där alltså.



Det var det. :o)
Ett bra alternativ är det här. :o)

Jag och Jenny drar vidare nu... hemåt.
Med en omväg via Järna. (Den bussen kom först.)



Och så frågar jag då om Jenny vill vara min bestman.
Det ville hon. ;o)



Vi åker till stan och käkar lunch på Nancys.
Samma gamla vanliga rätt, heheh... favorit! :o)
Grillad wrap med kyckling, bacon och sweet chili.



Sen får vi för oss att besöka en bröllopsbutik och kolla på klänningar...
...även om jag redan innan anar...
Vi går till Prinsessa. Och fyyyyfan, ville kräkas!!!
Så jävla vidrigt fula klänningar! ALLA! Varenda en! Helt sjukt!
Vem faaan vill bära nåt sånt där!? Allt på samma klänning - spets, paljetter, glitter, konstiga skärningar och gud vet vad... bara hemskt! Så jäkla tacky! USCHH!!!

Vi drar vidare och går till In & Finn istället. Dom har juh fått nya lokaler. :o)



Efter en runda på stan hem igen.
För att bråka med min laptop. :o(



Lyckas efter ett bra tag just få igång datorhelvetet igen lagom till älsklingen kommer hem från jobbet.
Bra, slapp hon se mig i det där frustrerade tillståndet... hahah...


>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0