Bröllopsplanering, Keno, dart och hockey!

Torsdag 14 Oktober:

Ska ner på stan och möta flickvännen, förlåt jag menar min fästmö! ;o)



Kom på idag att jag kanske ska använda det här paret glasögon också!
De har blivit försummade, bortglömda och legat i lådan bara sedan jag köpte dem.



Jag har med mig en TUNG påse full med mynt! Våran myntsamling.
Lika bra att lämna in nu eftersom vi hade en MASSA 50-öringar också i krukan.
Använder den flashiga självservice-insättningsmaskinen på banken och irriterar alla bakom oss i kön
eftersom vi har så mycket och maskinen är seeeeg! Men men...

Förbi Bolaget sen och köpa alkohol till helgen...
...men det blir för stressigt så jag skippar att köpa mitt idag, blir baa Mickis del nu.



Sen hem till svärmor och hänga en stund. Diskuterar bröllopslokal...
Vi har 2 lokaler preliminärbokade redan men idag fick jag besked att en ytterligare också var ledig,
samt fick reda på kostnaden för den.
Den här tredje lokalen känns som att är den som det blir.
Visserligen visade den sig kosta 3 gånger tänkta budgeten för själva lokalen
MEN om vi hyr via min blivande svärmor så får hon hyra det för halva priset.
Samt att det ingår till festlokalkostnaden även 7 stugor man kan sova i, med drygt 40 sovplatser!
Så man får jh mer för pengarna här!
Och så är det juh ett bra ställe, fina omgivningar och så.
Bra ställa att vigas på finns det där också.
Blir nog den här. Ska bara åka och få visning runt där med... :o)

Bestämmer även att vi trots allt SKA ha bestman, även om vi innan sagt att vi inte ska nåt sånt där.
Men nu fåre bli varsin best man iaf!
Vi vill juh inte ha ett traditionellt bröllop med allt det innebär utan vill bryta lite.
Och så är vi juh två tjejer också!
Brudtärnor med matchande klänningar går fetbort direkt.
Så nu kör vi varsin best man! Ja vi är tjejer båda men vi bryter och har det istället!
Och våra best men kommer båda vara tjejer de med!
Best man behöver väl inte vara en man heller!  Man = människa! ;o)
Och så tycker jag inte att ens best man nödvändigtvis behöver vara ens bästa vän heller. Det är juh någon som är ens bästa människa just den dagen kanske, som stödjer och hjälper en då. Eller? :oS

 

Jaja, efter bröllopspratet drar vi oss upp mot Dala.
Ska glo hockey där ikväll eftersom vår box hemma pajat. Ny är skickad...

Börjar med att spela lite Keno.
Jag: Du kommer bara att förlora en massa pengar.
Mickis: Nej, jag ska vinna.
Joo joo, vi får se...





Såhär bra går det på Keno...
Observera att grönt är bra! Rött är dåligt! Ehhm...
Vart är dom gröna rutorna..!? :oS Hahah...



Vi går ner en våning istället och kastar lite pil...




Det går bra för mig! :oD
En paus för middag, pizza!



Efter maten fortsätter vi... men nu gåre åt helvete för mig. :o/
Annica vann.
Jaja nästa omgång kanske, i periodpausen... Nu börjar hockeyn.



Näää... nästa omgång gick inge vidare för mig.
Gick ungefär lika bra för mig som för SSK. :o/



Besvikna...



Jaja, så är det med SSK...


>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0