Pappas födelsedag!

Lördag 23 Oktober:

Pappas födesedag idag.
Efter att Marko och Sanna skjutsas oss till Axviken på förmiddagen och vi kikat runt där åker vi sen tillsammans hem till min pappa, samt min faster med familj.

Även mitt kusinbarn Linnea har fyllt år och får presenter.



Linnea fick en fin klänning av Marko och Sanna.
Hon inspekterar den... och slänger den åt sidan sen. Inte rätt märke eller..? :oS
Sen kollar hon om det inte finns nåt annat i paketet, måste varit ett skämt det där juh...
..men icke, det var det hon fick. Kräsna jäkeln! Heheh... ;o)  



Papa Jukka är en stolt fader.



Vi väntar på att pappa också ska börja öppna paket... men han vill bara vänta...



Jag tror Linnea vill leka med Micaela.




Hos Raisa kan man alltid förvänta sig mängder med mat...
Och nu vare matdags då!



Smarrig köttgryta! YAMMIII säger jag bara...
 


Sen efter maten öppnar pappa också äntligen sina presenter!
Cupcakes får han av oss, moi har bakat!! :oD



Sen fick han även skor och en massafiskeutrustning. :o)



Och så fikadags!!



Och bål!
Typ världens starkaste jäkla bål, shit asså!!!
Den och ett par öl gör sitt...




Linnea kanske också vill ha lite bål..!? :oS Får hon inte!



Och som sagt, hos Raisa får man alltid en MASSA mat.
Dags för creps!



Efter att vi ätit klart får Micaela i uppgift att passa Linnea i vardagsrummet,
så de i köket kan äta klart ifred.




Linnea gillar Bamseboken. Inte undra på, hon är juh finne och det finns en ganska disturbing bild i den därboken där det sups rätt friskt! Hahah... ;o)



Pappa läser i Bamseboken med Linnea.




Linnea tröttnar...




Sen är det dags för mbyte till pyjamas, för Linne alltså.
Tyvärr inte för oss, tänkte ine så långt som att ta med det, fan också! ;oP



Och dags för oss att åka hemåt igen...


Micaelas första möte med min pappa och släkten på hans sida är nu överstökad och gick juh finemang.. :o)

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0