Förlovningsfest!

Fredag 8 Oktober:

Ikväll dags för "förlovningsfest" då, eller nån sorts tillsällning dårå...
För ingen av oss vill juh ha någon stel traditionell officiell förlovningsfest så..
Utan vi kör såhär istället. Ikväll festar vi. Så får den som vill komma förbi, öppet hus! Inga officiella inbjudnngar direkt utan folk får bjuda in sig själv... Jag bakar, så då har vi något att bjuda på iaf. Sen inget mer märkvärdigt än så. :o)
Vi satsar på bröllopsfest sen istället! :o)

Micaela jobbar men jag är ledig idag. Så när hon drar till jobbet på morgonen börjar jag att städa!
Ordentligt ska de vara! Så jag skurar köksluckor å allt...

Vid nån paus hinner man gosa lite med kattjäveln med...
Kolla in de där klorna! Gissa om de gör ont när han trampar på en!!



På eftermiddagen efter en massa städande ska jag möta Jenny.
Vi ska till Willys och handla - jag ska juh baka! 
Jag väntar....
(Idag kände jag att det var dags för vinterjacka!!)



Efter Willys hem igen och städa lite mer.
När Micaela kommer hem får hon hjälpa lite, göra sin del,
dvs dammsuga (eftersom jag HATAR att dammsuga!)
Sen så är det bakdags då!! Och jag hinner även duscha medans det är i ugnen!
Blir Kärleksmums att bjuda på!
Kärleksmums med en hint av polkasmak! Me likey. :o)
Innan gästerna kommer hinner jag tom att tända rökelser och mysbelysning i alla rum.
Jag är imponerad av mig sjäv! ;o)



Bjuder gästerna som trillar in allt eftersom på kaffe och kärleksmums...
Sen blir det öl/vin/ciderdrickande också och lite party.
Som snacks hade jag fixat baconchips och popcorn.









Tror minsann vi såg lite suddigt inne i dimman där... ;o)



KärleksMUMS! ;oP



En fin hårnålsrosett som var på en present vi fick av Camilla och Barbie
hamnade genast i mitt hår.
Svart & vitt matchar juh mitt hår utmärkt och jag älskar prickigt så...




Två mongos är vi... tur vi har varann!




Igelkotten fick vi av Barbie & Camilla. Den satt jag på hela kvällen.
Och fiiiiiina blommor av Sanna och Marko. Älskar såna!
Mer presenter blev det inte kort på...



Jätteglad för presenterna, även om det inte var behövligt!!
Och superglad för att de som kom förbi ikväll gjorde det!


Festandet fortsatte sen till jag vet inte när...
Alla andra hade iaf gått vid två, när Åsa hade däckat i vår soffa och jag gick in och la mig för att sova. Var helt slut. Hade nog kunnat sova stående då!! Och imorgon väntar jobb...
Micaela och Rickard satt då fortfarande uppe, till gud vet när...
...jag orkade inte ens kolla på klockan när hon kröp ner i sängen sen...


Ååå vänta, en video också från sent kväll/inatt när Mikis att och sjöng för oss.
Full var hon. Och några låttexter kom hon inte ihåg då. Heheh... 


>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0