Full rulle, födelsedagsmiddag och baka cupcakes!!

Fredag 30 April:

Det är valborg. Jag har tagit ledigt från jobbet, tack och lov. Det är MICAELAS FÖDELSEDAG! ♥

På kvällen innan vi la oss slog jag in lite paket till min älskling och ställde fram på köksbordet, så de skulle stå där och vänta på henne direkt på morgonen. :o)




Trots att både jag och Mickis tagit ledigt från jobbet idag och borde få sovmorgon så får vi sätta klockan på 7:00!! :o/
Micaela måste gå upp och jobba lite hemifrån, en snabbis bara. :o/



Medans hon fixar med jobbgrejerna så kör jag baguetter i ugnen och dukar fram födelsedagsfrukosten! :o)





Älsklingen är INTE pigg! Stackarn.



Men hon får öppna paket iaf! :o)


Morgonens presenter är bara "extrapresenter" som jag kallar det.
(Den riktiga presenten är stor och paketet är gömt hos Jenny än så länge. Den får hon senare.) ;oP
Bland annat fick hon den här burken, som hon kan använda tex till sina nötter!
Eller sina fågelfrön - hon är juh en liten grann fågel. ♥


Den var visst rolig... hahah... men man använder kartonger som passar i storlek till presenten!!! Och vadå, hade juh presentpapper över! :oP


Eftersom älsklingen gillar det och skall få vad hon vill ha på sin födelsedag så blev det jordgubbsfil och Cheerios...
Aldrig ätit det, så jag får smaka nu då. Men jg kör i bananskivor också i min fil. (Ja de är gömda där under!) Mums. :o)


Efter frukosten känner vi att det är på sin plats med lite mer sömn! Så nån timmes powernap då!

Sen är det dags att köra igång med lite städning!!!
Måste putsa och fixa i ordning lägenheten för fest ikväll!!!
Vi ska ha en kombinerad födelsedags- och inflyttningsfest! :o)
Och en massa folk är bjudna! Får se hur många som kommer... Lite nervösa va, att det ska spåra helt... :oS Vill juh inte få allt trashat nu när vi gjort så fint!

När vi städat klart blir det en sväng ner på stan och Bolaget!
Dricka måste man juh ha om man ska festa!

Tillbaks hem. Mickis fixar lite hemma.
Jag drar iväg igen. Den här gången med Jenny. Vi går till Willys och handlar mat och bakgrejer!

Det är full rulle hela dagen alltså! Bara bita ihop, jag är inte sjuk, jag är inte sjuk, jag är inte sjuk...  Pigg och glad!! :oS Japp, min älskling SKA få en bra födelsedag!!! :o)

Väl hemma igen lagar jag middag! Och bakar lite med Jenny.
Vi blir 4 stycken till födelsedagsmiddagen. Jag, Micaela (förståss), Jenny och Annica (Micaelas mamma).


Födelsedagsbarnet har såklart fått välja fritt på mat idag!
Och tydligen är hennes nya favoriträtt min tortellinigratäng med fetaostsallad. :oD


Jag lagar juh den här rätten ganska ofta och det brukar alltid bli gott.... men idag var jag extranervös när jag skulle laga det!
1. Älsklingens födelsedag. Får inte misslyckas då. Allt ska vara perfekt för henne. ♥
2. Första gången jag bjuder flickvännens mamma på mat (som jag själv lagat alltså). NERVÖST! :o)
Men så klart maten blev bra! Faktiskt extragott idag tror jag! Yey! :o)

Muffinsen har varit i ugnen medans vi åt mat.
Så nu är det dags att ha på creame cheese frosting också!
Första gången jag provar på det här med garnering av muffins. Alltid bara kört dem som de är innan... men nu ville jag ha extrasöta - istället för tårta ikväll! :o)



Söööööta blev de! ;oD
Alltså goda och fina!! Nöjd!


Cupcakes klara då och första gästerna anlända. Dags för mig att byta om och göra mig iordning! :o)

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0