Tagliatelle och pastasås

Efter en slappodag hemma igår, med en sväng till Lidl och Willys på kvällen med Mickis, var det sen middagsdags.
Jag lagade pastasås med ost och skinka. Och tagliatelle, plus lite grönsaker såklart. :o)



Sen hade vi även tvättid! Så springa upp å ner blev det.
Och tänkte inte på att behöva låsa tvättstugedörren!! Jag har aldrig haft problem i min lägenhet nerför gatan här, där jag bodde i typ 4½ år (??) - där tvättstugedörren inte gick att låsa ens!
Men ja, vad tror ni händer!?!? :o/
Joo, när vi är klara och ska bara ner och hämta tvätten så upptäcker jag att något känns konstigt direkt när vi öppnar tvättstugedörren. Så tomt typ.. .:oS
- "Mickis, tog du tvättkorgen?" 
- "Ehhm nej.... Tog du med tvättmedlet upp?"
- "Nope, jag lämnade det kvar här nere!"
Jaaaaa VILKA UNDERBARA JÄVLA GRANNJÄVLAR!!!!
Någon har varit ner och snott vår påse med nyöppnad vittvättmedel (använt en gång), nyöppnat kulörtvättmedel (också använt bara en gång, nu), sköljmedel, Vanish och en annan fläckborttagningsmedel! Yey! Plus snott vår tvättkorg!!! Hur äcklig får man va!?! :oS Jag skulle fan inte vilja ha någon annans gamla använda tvättkorg där man vet att de haft sin smutsiga tvätt i just och gud vet vad som varit där i, man vet juh aldrig med folk... Blehh...
Ja, alltså, folk är så jävla stöööörda!!!
Inte ens någon som hade nåt att göra där inne på kvällen!
Dörren var låst så man måste öppna med nyckel för att komma in. Men vad ska man in där å göra vid den tiden!? För sent att tvätta, sista tiden det där. Plus bokning gör man utanför... Så nån jävla idiot har bara gått in där för att sno grejer...

Mmm bara att köpa ny tvättkorg då!
Och nytt tvättmedel m.m. :o/
Fuckers...



Orkade inte bry oss dock igår kväll - blev imponerad av min flicka med agressionsproblem... Hon höll sig sansad! Och förstörde inte kvällen genom att börja sura och vem vet vad....

Nej, istället myste vi i soffan med popcorn, saft och varandra till filmen Patrik 1,5.
Den var rätt bra, för att vara svensk film liksom. :o)


>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0