Kycklingspett med ris och hemmalagad currysås!

När Micaela kommit hem från jobbet poppar jag lite popcorn till henne - nåja äter juh lite själv också men ändå... Och så sätter hon sig och kollar på sina serier.
Jag joxar i köket! Yeah, Iäm such a housewife! :oS
Jag städar och sedan lagar jag middag.
Till kvällens meny hör det currysås! Har aldrig varken sig smakat hemmalagad currysås eller än mindre lagat det själv! Ingen aning hur man gör... men jag ger mig på att försöka iaf, för jag är juh faktiskt en mästerkock! ;oP




Kvällens middag består av:
Ris, IKEA's kycklingspett, hemmalagad currysås, gurka och coctailtomater! :o)



Måste säga att jag vart väldigt nöjd med min currysås! Lyckat!
Och Mickis gillade med - och hon är juh kräsen. :o)

Dessutom vart jag glatt överraskad av hur bra tomaterna passade till och kompletterade maten, trodde egentligen inte att de skulle passa till så bra men ville ha nå' grönsaker så...

Fortsätter städa och fixa i köket efter maten. Röja undan allt igen. :o)
Mickis kollar klart på sina serier.



Sen är det tänkt att bli mystime. Kolla på hockey (VM Sverige-Frankrike) och ligga & kramas i soffan.
Nattlinne på. Känner på mig att jag kommer somna i soffan! Så trött.



(Aaa just ja, jag har klippt håret också! Själv, som vanligt.
Det känns kort! Men jag är nöjd ändå, än så länge iaf.)



Och visst somnade jag till hockeyn. I soffan.
Och det gjorde Mickis sen också. Efter att ha fått hålla om mig, eller i mig så jag inte ramlar ner från soffan tydligen, hahah... och hört mig ligga och snarka. Mmm myyyys... :oS

Av nån anledning vaknar jag till sen mitt på natten. SKITTRÖTT och FRUSEN. Grinig tvingar jag in Mickis i sovrummet och däckar där istället. Sorry baby för att jag var otrevlig! Jag frös och var helt död! I ♥ U!

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0