70-årskalas och Eurovision ute i urskogen... ;o)

Lördag 29 Maj:

Till slut, efter från min sida många ombyten och från Mickis sida äääntligen kommit i duschen och klätt på sig, så blir vi upphämtade och kommer iväg!
En pit stop vid Bolaget bara! ;oP
And then we are on our way...

Bilen lägger ner och stannar strax efter att vi just kommit iväg, jaaahap... :oS
Ääähhh vi chillar och korkar upp!! No worries, hahah...



Som tur är startar bilen igen nästan direkt! :o)
On our way again! Nu med varsin dricka i handen!
(Ja chauffören drack såklart inte!)



En öl i handen och en cigg = En inte lika sönderstressad Mickis som innan! ;o)



Mot landet!



Lillebror Daniel.



Mamma Annica.



The countryside...



Moi...



Till slut framme i bushen... ;oP

Jag = Supernervös!
Ska träffa Mickis mormor och morfar för första gången!
Och hennes morbror med familj också!
Och jag är juh så jäkla blyg!!! Hatar att träffa nya människor!

Vi välkomnas iaf... och fortsätter med drickat. :oP

Mickis hittar en minigitarr... och ska försöka stämma den.



Supersmarrig middag!
Men nåt kött (?), potatisgratäng, tomater och mozzarella.



Efter maten röks det cigarrer!



Ja förutom morfar då, som fick en liten cigarill istället. Han är mobbad. ;o)



"Filmar du?"
"Åå hon ska lägga upp det på YouTube."
"Hahah..."
Men klart jag gör! ;o)



Det dom prata om där med att "morsan kommer inte ihåg vad Mira heter" var att Annica skrev en stor lapp med mitt namn på till Mickis mormor, så hon kunde ha den framför sig och lära sig mitt namn, heheh...



Mickis ville posera med sin morfar.
Hon har en cigarr, han en cigarill.



Efterrätt! Mycket god rabarberpaj. :o)



Det har åskat och regnat och blivit lite kyligt.
Och jag är dum som inte tänkte på att ta med mig strumpbyxor om det skulle bli kallt.
(Däremot två par extraskor fick jag med mig! :oS)
Så vi förflyttar oss inåt. Och efter önskemål om det så plockar Mickis fram gitarren!



Micaela sjunger och morfar blir lite tårögd... ;oP



Och hon ställer upp och sjunger mer... men man märker juh faktiskt att hon är lite irriterad. Heheh... söt. :o)



Nej, då vart klockan nästan 21:00 då... dags att korka upp!!!
EUROVISIONDAGS!!!!! :oD
Och jag har köpt rosa bubbelvin... som Micaelas morfar ska öppna åt mig... heheh...



Skål på det!!
(Var inte alls gott idag, smaka helvete... :oS)



NU BÖRJAR DET!!!! :oD



Tyskland vann... jaja...

Över till Irish Coffee...



Och så skönsång på köksgolvet mitt på natten. Allt efter önskemål om det. :o)


Jag drack mina 6 Breezers, ett glas bubbelvin och en öl. Höll mig sansad.
Micaela däremot drack typ iaf 12 öl, resten av min flaska bubbelvin och 3 Irish coffee.. OMG säger jag om det bara! Vem tror att buskarna fick en souvenir av henne? Shit liksom...
...Jaja vi var iaf hemma med familj! :o) (Och de andra var juh också shit loaded, hahah..)

Vid läggdags kommer Mickis mamma på att sovarrangemanget vore bättre om vi byter lite!
Det var från början tänkt att jag och Mickis skulle sova i varsin soffa i vardagsrummet och Daniel på en madrass på golvet. Men eftersom den ena soffan bara är en 2-sitssoffa kan det juh va rätt trångt och obekvämt att sova i den! Så då kommer hon och Micaela på att Daniel kan soffa i soffan och jag & Mickis kan ligga tillsammans på madrassen, mycket smartare! :o)
MEN Daniel har redan hunnit däcka och ligger och sover på madrassen! Och det går inte att väcka honom eller rubba på honom! De där två är dock envisa!!! Trots att jag säger att jag kan sova i soffan så släpar de Daniel längs golvet till soffan. Sen tvingar de morfar att hjälpa till att lyfta. De är alltså 3 pers som lyfter upp stackars grabben på soffan, hahah...
Jaja, det var nog skönare för oss att sova på madrassen... :o)

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0