VARBERG!

Måndag 8 och tisdag 9 Februari:

Tidigt på morgonen åker jag iväg med jobbet. Vi ska på kurs!

Här på tåget på väg ner till Göteborg!
Jag har såklart med mig laptopen... och mitt mobila bredband.



X2000 ner till Göteborg. Det sovs på tåget...
Tåget blir försenat på vägen ner, pga snö...



Vi missar vår anslutning i Göteborg
men får kliva på ett annat tåg vidare ner till Varberg.



Vi är sena när vi kommer fram och de andra har hunnit äta lunch redan.
Men vi får varsin sallad som vi kan äta medans kursen börjar.
Gott!!! :o) MEN det första jag gör såklart är att tugga fel och såklart bryter tandvärken igång med ilfart! :o/ Tar en värktablett och försöker ignorera smärtan bäst det går... :o/




Efter några timmars stillasittande och träsmak i rumpan (nej vi är INTE vana att sitta ner, för vi går juh runt på jobbet!) så får vi en rundtur på lagret. Det är stort...
...men av någon lustig anledning så springer man på ett bekant ansikte där på lagret för det, såklart. Men men, shit happens... :oS






Det är rätt högt. Det är bara galler som golv. Jag är höjdrädd.Och joo vissa av oss hade höga klackar på sig. Shit liksom... Men det var juh roligt att se... och vi överlevde! :o)



Vissa går ner igen framlänges, ja de flesta...
...men de dummare av oss, typ jag och Beda, som tagit på sig högklackat.. vi går ner baklänges och får hålla hårt i räcket, hahah...



På eftermiddagen får vi en kollektionsvisning...
...och sen så blir det middag också!
Mycket gott var det!! Och jag och Beda åt typ så vi mådde illa sen, såklart. ;oP



Efter middagen får vi åka till hotellet där vi ska övernatta.

Såhär har jag sett  idag...



Nu är det dags att bara lämna våra grejer på rummet, jag delar med Caroline...

Och sen drar vi iväg ut på stan i den stora metropolen Varberg.
Det blir öl på Harrys... men man är rätt jäkla seg!
En öl får räcka och sedan tillbaka till hotellet.
Maria går och lägger sig men vi andra hänger på vårt rum ett litet tag, även om vi är rätt jäkla sega alltså!!! 
Jag och Caroline kollar även lite på reprisen av Melodifestivalen innan det är sovdags!
Och vi saknar våra "respektive"... hahah, patetiska jävlar... ;oP
Jag och Mickis snuddar också vid ett samtalsämne som är värt att diskuteras... när jag kommer hem igen! ;o)

Nästa dag, tisdag, börjar vi med frukostbuffé. Jag och Beda äter ordentligt, hahah...
Vissa har blivit sjuka... jag känner mig mest bara trött och sliten, inte riktigt sjuk...

Sen blir det kurs hela dagen. Stillasittande i litet rum med många människor.
Kul med kurs men jobbigt att sitta sådär, för man blir så himla trött! :o(

Vid tre-tiden är vi klara och får börja dra oss hemåt... Vårat tåg går vid fyra.
Och tro att jag springer på Bennie på tågperrongen!!!
Hur liten är inte världen!?
Joo jag visste att han jobbade i Varberg och allt.. men vad är oddsen för att han ska åka hem från jobbet just samtidigt som vi ska åka hem, så vi springer på varandra på stationen. Shit alltså...
Hann typ säga Hej... och sen var jag tvungen att kliva på tåget. Jaja, inte mycket att göra åt saken...

På tågresan hem sov alla typ. Man var helt slut! Verkligen helt jävla slut bara!!!

När jag kom hem var det så jävla skönt att träffa min sötnos först, hon kom och mötte mig vid tåget. ♥
Men sen var jag juh helt slut som sagt, så hon fick juh passa upp på mig på kvällen. Fixa mat å så... Jag ville bara dö en stund, så trött, så slut... Kände mig nästan sjuk... :oS
Tur man inte ska jobba imorgon!

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0