Kringelfestivalen...

Lördag 28 Augusti:

Iväg på Kringelfestivalen igen...

Ola är på på Politikertorget i stan när vi passerar.



...men vi ställer oss inte vid scenen och kollar...



...utan sätter oss vid en uteservering strax bakom.
Där möter vi upp Annica, Ola och några andra.



Blir middag ute på Limericks uteservering alltså.
Med Ola som sjunger som middagsunderhållning där bredvid... :o)

Mickis äter oxfilépasta.



Jag äter noisette med salsa, tzatsiki och klyftpotatis.
Köttet och såserna var jättegoda
men jag måste säga att jag vart jättebesviken på de där jäkla friterade potatisklyftorna :o/
och de fjuttiga grönsakerna, what's up with that... :oS



Cider efter maten...



Och så den vanlgia synen. Man ser inte Mickis - utan hennes iPhone.
Snart ska jag ge igen - när MIN iPhone 4 kommer, så de så!! ;o)



Mickis envisades med att fota mig... :oS
Så här är hennes nya bakgrundsbild på iPhonen... hahah...



Vidare sen..
Några ville se på Zetterberg, vilket vi gör från öltältet.




Det är kallt, så vi åker hem sen en sväng för att hämta en jacka till mig.
Vi tar några öl och cider med oss hemifrån och går ner sen till syrran
för att möta upp Marko och Sanna också.
Vi dricker våra cider/öl och Long drinks som Marko bjussar på.
Sen är det dags att dra ner på stan igen...







Det är fullt i öltältet vid Maren
så vi går in på Sailors och sätter oss där istället för lite mer dricka.

Sen är det dock dags för mer musik - Brolle. Så vi går ut igen...









Efter spelningen går jag och Mickis in på O'Learys
där BW, EH och Jocke sitter.
Blir en kall där också... men sen fortsätter vi till Strippan istället.
Där det är ungefär ehhm 18 (?) i snittålder. :oS Och skitmusik. Blir inte långvariga... 
...men hinner med lakritsshots och cider först.  



Ut och iväg till nästa ställe.
Öltältet ute är tomt nu. Kringelfestivalen är över.



BW och Mickis poserar.



Vi drar iväg till Flamingo istället.
Där träffar vi på Anna, Micke och en del andra...

Mickis är shit loaded drunk.
Jag är bara helt off. :o/
Det är inte rätt tid för mig att festa just nu tror jag. Känner mig inte bekväm... Uschh.. :o/
Tur vi inte ska festa så mycket nu heller... ska juh spara pengar! :oP



Irriterad också på dem i entrén på The Strip - som tog betalt när vi gick in vid halv ett (?), dom stänger vid två...
Hur som helst, de var "sjyssta" och tog "bara" 100:- betalt istället för 150:-
Mmm jättebra typ - förutom att så fort vi betalat och passerat entrén så ser vi att de öppnat upp mot O'Learys! Dvs man kan gå in gratis de vägen - vilket folk gör också! Tro att man känner sig lurad då!
Hur kan man göra så!? Ta betalt när det går att gå in gratis från en annan entré! :oS
Jag är inte snål men det där är en principsak. Det är dålig stil.

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0