Födelsedagsmiddag!

Tisdag 3 Augusti:

På dagen gör jag en ny satsning på att ringa angående fertilitetsutredning. Igår gick det juh inte så bra för de hade stängt - och jag som suttit å peppat så länge!
Nu kom jag dock fram - och har fått en tid! Yey! We are exited! :o)

På eftermiddagen går vi ner på stan och möter Micaelas mamma.
Vi sätter oss på café Trattens uteservering och käkar lite "brunch" typ... och snackar lite. Trevligt. :o)



Efter cafét skiljs vi åt en stund.
Micaela och mamsen ska iväg en sväng och köpa en födelsedagspresent till mig!! ;oP
Och jag går på stan och kikar på kläder.
Måste hitta kläder till brölloppet vi ska på på lördag! 

När Mickis och Annica är klara möter dom mig i en klädaffär.
Jag har hittat en klänning till mig. Inget till Mickis. Hon är svår.
Och nu har juh höstkläder börjar droppa in, vi ska på SOMMARbröllop, så...
Vi kikar lite till till henne men hittar inget... får kolla en annan dag.

Nu är det dags att vila fötterna på en uteservering och dricka en öl/cider! :o)

Och så får jag öppna min födelsedagspresent från Micaela också, yey!!
(Jag hade faktiskt sagt att hon inte behövde köpa nåt men klart man blir glad!!!)
Stort paket! :-O



Det är en vattenpipa!!
Det har jag önskat mig LÄNGE, så tack! :oD
Fotar vattenpipan en annan dag när jag hunnit montera ihop den!

Sen är det dags att röra sig mot Maren för att träffa min familj.
Vi har bestämt träff klockan sju! ...Men ingen dyker upp då. Så jag får ringa. Jahap...
...Till slut sätter vi oss iaf, jag och Mickis. Jag har juh bokat bord.
Och efter ett tag så kommer dom andra då...

Jag får presenter av dom också.
Kläder, slackerkläder å ha hemma, i form av shockrosa kortkorta shorts och ett Hello Kitty-linne.
Kan fota senare kanske...
Fashionabla fina kökshanddukar, min favoritchoklad som inte säljs i Sverige
(Fazer mjölkchoklad med Lontoo Rae i!)
och Salmiakki! (En flaska med lakritsshots, hahah...)

Mickis mat, oxfilétoast.



Min mat, fläskfilémedaljonger med klyftpotatis och kantarellsås.



Jag hade bett om bord på uteserveringen när jag bokade, så vi satt ute då. :o)

Var trevligt att se alla igen. Och preggomagen med, Sannas alltså. :o)
Förhoppningsvis kommer Markos & Sannas kommande få en kusin också om inte aaaalltför lång tid, från oss! ;oP



Vi satt och snackade ett tag och drack en öl/cider till...



...sen började det vankas hemgång då.


Fick skjuts hem av mamma och Patrik.
Startar xboxen dårå och fortsätter med storyn i Rainbow Six Vegas 2 och spelar långt in på småtimmarna! :o)

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0