Tapetseringsdags i vardagsrummet! :oD

Fredag 9 April:

Micaela åker iväg till jobbet. Jag kliver upp och jobbar hemma.
Mycket som ska hinnas med idag! Fullt upp!

Först blire till å slipa den sista väggen i vardagsrummet. Spacklats har det redan gjorts, som tur är. :o)



Hela jag dammig efteråt!



Sedan är det dags att köra målartvätt på väggen också. Fint blire...



Dags för frukost.
Sedan träna - cykla på motionscykeln.
Och så iväg och sola lite!



Efter solningen möter jag upp Jenny utanför hos henne.
Vi går förbi hos mig, hämtar pantburkar och går iväg till Willys.
Handla mat... och blommor till balkongen! ;o)



Har inte tid att klura vart exakt blommorna ska stå men ställer ut dem iaf på balkongen så kattkräken inte käkar upp dem... :oS



Sen äre dags att börja limma!
Tapetklister upp!



Och så upp med första tapetvåden! :oD



Jenny får skära kanter...



Andra våden, runt dörrkarm... pill, pill...




När vi kommit runt dörrkarmen är det dags att laga middag istället.
Jenny lagar mat.
Jag och Mickis, som nu kommit hem från jobbet, går ner till tvättstugan och börjar tvätta!

Sen äre middagsdags!
Spaghettigratäng, fetaostsallad och baguetter! MUMS!!




Efter middagen åker Jenny iväg.
Jag fortsätter med tapeterna.
Mickis börjar ta bort tejp från den tidigare målningen.



Sedan hjälper hon mig med tapeterna.
Även Lelle kommer förbi en sväng med tips om tillskärningen av tapeterna... :o)



Och till slut har vi fått upp tapeterna! :oD




Skönt att vara klar med tapetseringen! :o)


>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0