Påskafton - på't igen...

Lördag 3 April:

Påskafton.
Vaknar helt DÖD efter typ 3 timmars sömn... haft efterfest hos oss och jag mår som jag gör... MEN självklart släpar jag mig till slut upp ur säng och tar mig iväg till jobbet! :oS
Dock får det fan bli taxi till jobbet idag!! Och självklart fastnar jag i broöppning med taxin... KUL, stressad och mår dåligt, taxametern tickar... Yey! :o/ Men jaja, jag hann juh i tid till jobbet iaf.
Och jag tog mig igenom arbetsdagen, som vanligt. Bara att bita ihop och låtsas som ingenting! Och sedan dö när man gjort sina timmar och får åka hem igen!

På lunchrasten hinner jag med att shoppa lite också.
PÅSKÄGG måste införskaffas!
Ska ha påskmiddag ikväll efter jobbet! :o)
Bakfull å jävlig... :oS

När jag kommer hem sen är mina gäster redan där, underhållna (?) av Mickis. :o)
Och de har lagat middag, så det är nästan klart....
Jag mår skit nu... så äckligt jävla bakfull - och hållit tillbaka och låtsats som ingenting hela dagen. Uschh.. Jaja, mer värktabletter!! :oS

Hinner jag dela ut mina påskägg innan maten nu då... :o)
Ett stort ägg till Jenny och ett stort ägg till Martin.
Och så en presentpåse till Mickis, samt två små och ett stort påskägg till henne! ;oD



Jag fick också ett påskägg av Mickis!

I mitt påskägg fann jag en massa godis och Xbox Live - som jag tjatat om att har gått ut och att jag behöver köpa nytt!!!! Men som Mickis har tyckt var onödigt, hahah....

I hennes ägg hade jag gömt tofflor (hon hade inga egna och använde mina hela tiden), godis, underkläder och lego! :o)


Eftersom jag aldrig direkt firat påsk innan blir det inte traditionell påskmiddag med jävla prinskorvar och köttbullar iaf - sånt hör till julen för mig!!
Det blir makaronilåda, karelska piroger med äggsmör, ägghalvor med majonnäs och skagentoast!
Ja, vi äter juh inte samma saker, så något för alla... ;oP


Maten var smarrig!! :o)
Även om Jenny och Mickis klantat sig med makaronerna - skulle ha ringt mig och frågat! ;o)
De tog snabbmakaroner till makaronilådan - och det skall man juh icke ha! Då blir makaronerna mosiga eftersom dom ska va i ugnen så länge... Men jaja, det var gott ändå. :o)

Efter maten sen kopplade vi in PS2:an och körde lite Singstar...
Mickis har juh ett antal Singstarspel... :o)
Till sjungandet blir det förståss alkoholintag också... på't igen liksom! ;o)

Och så avslutas kvällen med att jag och Mickis hoppar i en taxi oxh skall upp på Berget och parta! Mickis ska träffa Nina och några andra tydligen...
Jenny och Martin vill inte följa med och går hem.
När vi sitter i taxin och just har gjort pitstop och tagit ut lite cash så ringer Lollo och vill med... Så vi åker iväg och plockar upp henne och hennes syrra med. Sen Berget!

Vi känner oss alltför nyktra när vi kommer in på krogen... och jag bara tittar på folk och undrar hur i helvete man brukar stå ut med folk - och om man verkligen själv är sådär... ehh äcklig... :oS
Bara knipa ihop, dricka lite mer och låtsas som ingenting! Upp på dansgolvet och försök svänga loss!! Tur det fanns schlagergolv som kunde få igång en lite iaf... ;oP
Sprang på Micke också på Berget, trevligt. Länge sen. Och kunde gratulera honom på födelsedagen. :o)

Vid stängning sen gör jag och Mickis vår gamla vanliga härliga trick. Vi går och snor en taxi... och joodå det funkar igen, som en smort - den svänger in till oss på en fingerknäppning. Ahhh skönt... hem och sova några timmar då innan det är dags för mig att gå upp och jobba IGEN! :oS

>>> M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0