Grinigt värre... :o/

Onsdag 7 April:

Jobb igen, öppning till stängning.
Men vaffan, tar en promenad till jobbet...

Jobb hela dagen.. å så hem till flickvännen... som är grinig! :o/
Tuff dag på jobbet... lättretlig... hon reagerar helt fel på något jag säger, som inte alls var menat så som hon tar det - vilket jag också försöker förklara... men too late! :o/
Jahap... hon är sne och drar iväg till Willys och handlar kattsand. Jag får inte följa med, hon vill va själv. Jahap. Så länge bäddar jag ner mig i sängen med thé och en en bok då!  
Sen äre griniga kvällen - undviker varann... och bara surar. Vid tio släcker jag ner och bestämmer mig för att sova. Orka liksom. Hon leker lite drama queen och sover till slut på soffan!
Värsta roliga kvällen... sudda bort tack!! :o(


Torsdag 8 April:

Mickis drar iväg till jobbet utan att ens komma in och säga gomorron, hejdå, ingenting...
Jag = grinig, såklart.
Går upp och drar iväg till jobbet sen jag med. Tar med mig min påse med badkläder.
Så efter jobbet sen är det dags att dra och simma då!! ÄNTLIGEN! Verkligen dags!!
Inte pratat med Mickis på hela dagen. Tjurskalliga. På vägen till badhuset pratat jag i telefon med Jenny, som snackar med Mickis på chatten. Hon får förmedla att jag inte kommer hem, än.

På badhuset står den fruktade vågen! Shit, shit, shit... Vill inte. Men måste!
VET 100% säkert att jag gått upp i vikt igen!
Blir så när man svullar chips varje dag, äter dålig mat och slutar träna helt! :o/
Sambo/förhållandefällan anyone!?!? Fuck... :o/
Jag SER i spegeln och KÄNNER att jag gått upp i vikt, så vågen behöver bara bekräfta.
Så.....
...javisst, 6 fucking jävla äckliga kilon har jag lagt på mig sedan jag träffade Mickis i början av December! 4 månader, 1½ kilo i månaden då... Fy fan... 
Jag som aldrig skulle lägga på mig igen!
jag som lyckats gå ner närmare 25 jävla kilo i vikt!
Fuck no, inte okej!!!
Nu ska skiten bort igen! Det ska!!
Mår inte så bra just nu alltså, trivs inte med detta! Fy fan... :o/
Så nu äre skärpning!!!

Simmar en kilometer då... skönt att simma igen!
Även om det inte är så skönt att visa sig i bikini just nu. Men bara att uthärda!
Skönt med bastu sen också! :o)


Så en promenad hem längs kanalen...  med pitstop på vägen. Måste hämta post hos syrran och handla med lite mat.
Sen hem ljuva hem. Eller hur. Hemma väntar juh en grinig flickvän...
...som det är tänkt att bli sams med. :oS

Mickis är tjurskallig... men jag kniper ihop och pratar med henne. Och till slut blir vi sams!
Tack och lov. Hatar att bråka! :o(

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0