Dags att börja måla hallen!!

Igår, måndag 26 April:

På fredag ska vi ha inflyttningsfest!
(Ja egentligen Mickis födelsedagsfest men vi kombinerar med inflyttsjoxet.)
Så det gäller att hinna bli någorlunda klar med lägenheten kanske...!?! :oS

Mickis jobbar. Jag är ledig idag och imorgon, så jag får jobba på hemma!!!

Så här vackert såg det ut i hallen:



Stora hål och alldeles missfärgade väggar! :oS



Jag börjar på morgonen med att spackla!



Får låta det torka då...


Medans spacklet torkar passar jag på att bära ner lite grejer ner till förrådet.
Hinner två svängar när det händer! Shit... :oS

Jag har tagit ner mer grejer och ska upp och hämta ännu mer... när jag upptäcker att dörren har gått i baklås bakom mig! Inlåst i förrådet, kommer inte ut, PANIK!
Mobilen är uppe i lägenheten, såklart!
Sparkar, ropar på hjälp, vrider på olika vreden och hoppas på att nåt ska hända så nån hajar till och ska komma ner för att se om nåt är fel med ledningarna eller så....
Till slut hittade jag en bakdörr och fick gå runt huset - i mina allra finaste kläder! Men jag kom ut iaf!
Shit alltså det var INTE roligt att va inlåst där!
Man hinner tänka många tankar... OMG!

Uppe igen är jag lite skakis ett tag.... vaffan liksom...
Motivationen för att fortsätta joxa hemma flög ut genom fönstret... MEN det är fan bara att bita ihop och fortsätta!!

Så.... dags att slipa!
Och sen spackla på en gång till där det behövdes!



Katterna är lika hjälpsamma som alltid!!




Dags att slipa igen!



Mickis kommer hem. Och så drar hon iväg och joggar en sväng. Samt handlar mat.

Så länge målar jag takkanterna i vardagsrummet!



Jag hinner också köra målartvätt i hallen innan hon är tillbaks.

Dags för mig att laga middag medans Mickis får tejpa i hallen!

Efter middagen kommer Jenny över.
Vi dricker lite kaffe och te.



Och så är det dags att börja måla!



Första lagret klart! *Pust*



Ser för jävligt ut - men det gör det alltid efter första lagret. :o)


Lite kramande i soffan innan läggdags. Jag är dock redan helt död.

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0