Mariehamn!

I tisdags morse åkte jag och Jenny till Mariehamn.
Vi var båda lediga från jobbet den dagen och jag ville göra något!!
Man måste juh passa på att njuta av sommaren även om man börjat jobba igen.
Och så gillar jag att hitta på saker också, istället för att bara dega hemma som man gör alltför ofta! I'm game på det mesta... :o)
Så ja, jag fick iaf ideén att vi skulle dra till Åland dårå.

Jag sov i Nacka. Närmare att ta sig till Cityterminalen därifrån!
Fick gå upp kvart i sex. *pust*
Bussen till Kapellskär gick juh 7:10 från stan.
Så här trist vare vid Slussen vid halv sju-tiden på morgonen...



Kapellskär. Båten avgår vid nio.



Jag hade bokat bord på frukostbuffén. 
Fick jättebra plats vid fönster. 
Och mycket mat smällde man i sig!!! Så klart. ;oP

 

Sen spanade vi in Tax Free'n. Kolla upp vad vi skulle köpa för saker - sen på hemvägen.

 

Fun Club. 
So fun! 10:30. *flin*

 

Men fan! Det är juh FUN Club - då ska man minsann ha kul också! :oS

 
 

Fan vad man fick anstränga sig för att inte kisa med ögonen! Så ljust ute på havet.

 
 

Jag köpte cigg på tax free.
Ja jag vet inte varför.. men kände för att röka.
Rökte upp nästan hela paketet under dagen... :oS
Och jag röker juh inte i vanliga fall...






Framme i Mariehamn!




Under promenaden in till centrum (inte alls långt) började det så klart regna!
Men som tur är regnade det inte så länge.




Centrum!




Jenny SMS:ar med Martin.
Jag fick också fnatt sen och SMS:ade konstiga illastavade tyska fraser till Oskar.. :oS



En till liten regnskur. Vi smet in på en galleria!
Sen var det färdigregnat! :o)



HesBurger! :oD



Strosande sen runt i typ alla (inte fanns det så många) stans affärer.

Lustiga svampar (?) i den orientaliska butiken. Köpte inte.
Däremot köpte jag godisaskar, bland annat, i sexshopen.
En till mig: "Playing for both teams"! ;oP
Står även "Chew your way to bisexuality"
och "When going both ways feel so right" på den. Hehheh...
Och så två till Oskar: En med texten "I <3 my penis"
Och en ask med "Kåtpiller" ;o)
Tyckte det var kul godisaskar!



Köpte en massa rökelser på Åland.
Här är två av paketen, dessa köpta i sexshopen. Tyckte de var fina - och verkade lukta gott också.
Jag <3 rökelser!



Efter shoppandet blev det sen fika på en uteservering.
Ahhh Smurffi-läsk!!! <3
Det drack jag juh när jag var liten och bodde i Finland. :o)
Det är SÖTT!!!
Och det var den glaserade munken som vi delade på också!! Riktigt sliskigt.




Lite mer shopping efter fikat.
Och sen tillbaka mot hamnen.



Dags att åka hemåt igen då.



Dags att handla på tax free! :oD
Fan vad mycket det blev!! Kan säga att det var TUNGT!
Jag köpte: 6 flaskor rödvin.
2 flaskor sprit. En Koskenkorva Blueberry vodka och en flaska Salmiakki (lakritsshots).
2 stockar snus.
3 st 1/4-kilos Fazer chokladkakor.
After Eight.
Gigantisk Twistpåse.
Suku Laku (FAVOURITE CANDY!!)
4 askar TervaLeijona.
Tjaa allt var juh då självklart inte till mig själv bara. Handlade juh till en söt pojk också.



Middag/grillat ute på Sundeck låter juh väldigt mysigt!
Men ojj fan vad det blåste!!!



Käkade iaf en grillad korv med potatissallad... fort som fan, och sen skynda inåt!!



Till maten köpte jag också en Long drink.
Fan är man på Finlandsbåten måste man juh lyda de finska generna också och dricka alkohol! ;oP



Håret står åt alla håll efter vistelsen ute på däck.
Trötta! Och slitna.
Men kul dag! :o)



Hemma igen vid 21.
Oskar fick lov att hämta mig vid Slussen. Orka bära allt jag handlat!
Väl hemma hos Oskar igen i Nacka blev det förståss till att korka upp en av rödvinsflaskorna! ;oP
Måste juh provsmaka! Och gott vare!!! :o)

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0