Urinvägsinfektion, jippiiiii....

Mmm jag får nog för tillfället tvinga mig själv att blogga.
Har ingen lust egentligen, för jag vill inte skriva sånt som jag vill skriva - if u know what I mean? hehh... :oS Har redan slipped några gånger och skrivit lite.. ehhm ja.. "konstiga" grejer.... Ska försöka låta bli att vräka ur mig för mycket sånt....

Idag har jag då jobbat, kul kul...
...för att göra jobbandet sådär extraroligt så har jag visst fått urinvägsinfektion! Jippiiiii....
Kul att känna sig kissnödig hela tiden... ja, oh the joy liksom... och kännt mig så trött och hängig bara. Och ont i magen.
Tänkte hela förmiddagen, ska jag sjukanmäla mig och åka till vårdcentralen... men resonerade som att det inte var så illa och jag har inte råd att vara hemma egentligen. Men ja när klockan började närma sig stängningstimmarna började det bli outhärdligt! Ja det försvinner juh inte bara poff, utan blir värre. :o/
Ringde till Vårdguiden och pratade med en sjuksköterska. Fick tips på saker att göra ikväll för att försöka kurera bort det - och så ska jag ringa imorgon och boka tid hos jourläkare om det inte blivit bättre med huskurerna.
Fick lov att sjukanmäla mig för imorgon iaf då. Kan juh inte chansa på att bli bättre till imorgon. För imorgon bitti gåre juh inte att få tag på en ersättare för mig, så lika bra att fixa idag.
Hejdå lön, hejdå OB-timmar... :oS
Men visst skönt att få va ledig och ta det lugnt...
Efter jobbet var jag då och köpte tranbärsdricka och citroner....
Kände mig juh direkt bättre när man kom hem idag och fick sitta och ta det lugnt bara.. och dricka litervis tranbärsjuice...
Kanske blir bättre med hemkurering iaf!?! Hoppas, hoppas, hoppas...
Håll tummarna för mig!! För jag haaaatar att gå till läkare.... :o(

Sjuksköterska: Har du ont i magen eller i ryggen?
Mira: Njaee inte mer än vanligt...?

Hahah... ehhm ja vid närmare eftertanke efter samtalet, JA jag har ont i magen....

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0