Barnvagnar

Idag har vi kollat lite på barnvagnar på nätet, nya, tillsammans.

Jag har juh hållit utkik ett bra tag för jag tycker de flesta är så fula... Barnvagnar är inte riktigt min grej..!? :oS
Och jag har även visat frugan lite då och då vad jag gillat och så... Barnvagnar är nog inte riktigt hennes grej heller. Och definitivt inte shopping.
Vi ska juh inte köpa nån vagn än så här tidigt men bra att försöka hitta nåt kanske i tid och fundera så man slipper impulsköpa sen...!?

Vi/jag har mest varit inne på att köpa en bättre begagnad. Men ikväll när vi kollade runt så kläckte frugan ur sig: "Varför ska vi kolla på begagnat för när du vet att vi ändå kommer att köpa en ny sen? Vi kommer inte orka hålla på!"
Nej det visste jag inte men om hon har den inställningen så är det väl risk att det blir så... Men vi får se...

Hur som, är nog i princip bara dessa modeller som jag/vi gillar... Även fast det finns nackdelar eller betänkligheter angående alla dem, på olika fronter...

Brio Happy - Kul att ha likadan vagn som brorsan, även om annan färg? Kul att ha likadan som jäkla kronprinsessan, även om annan färg?
Kronan - Lite låg? Joo vi är båda midgetkorta typ men ändå?
Tessa Duo - Aningen fjollig kanske? Och hittar ingen bild på sittdelen, endast liggdelen, så hur ser den ut?

Klart är iaf att vi gillar bäst stora rejäla hjul. Snyggast! Och även mest praktiskt i snö.

Vi får tänka mer på det här...

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer
Postat av: Anonym

Emmaljunga har bra vagnar, svensk tillverkad och bra andrahands värde på dom :)

Svar: Jag har kollat på det mesta i barnvagnsväg känns det som. :o) Och några av Emmaljungas är helt ok, de är iaf inte sådär spejsiga och för moderna - sånt gillar jag inte. Jag vet dock inte vad det är med Emmaljungavagnar som säger nej. För mig saknar de det slutliga, kanske lite för bulliga på nå sätt och inte tillräckligt stilrena, vet inte.... Det är helt enkelt bara inte oss fullt ut. :o) Frugan är dessutom helt insnöad på endast en kolsvart Brio Happy verkar det som. Inte mig emot... Men kanske hinner vi ändra oss....
Oh Mira

2012-10-23 @ 15:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0