Holland

Efter att ha suttit uppe till fyra på morgonen och druckit fjolldricka så mår man inte så värst bra sen när man vaknar... :oS
Tackar för AC som man kan sätta på ganska låga grader... måste ha kyla när man är bakis juh, värme mår man juh bara ännu värre av...



Men ja man får juh skylla sig själv när man dricker. Speciellt som man vet att man ska iväg dagen efter...
Det är fredag, så vi ska till Holland!

Men först en sväng ut för bakismat!!!
Eftersom vi redan hunnit glömma det här konstiga tyska beteendet som vi upptäckt innan, att de stänger restaurangerna på eftermiddagen mellan lunch och middagstid, så blir det ingen pizza idag trots allt. Blir istället McDonalds igen! Internationellt är bra, inga konstiga tyska påhitt! ;o)

Hinner även dega mer på rummet innan vi ska bli upphämtade.
Till min stora glädje upptäcker jag att på kulturkanalen visar de en konsert med mitt favoritband, Siouxsie and the Banshees!!! ;oD
Tvingar såklart frugan att titta...

Sen blir vi upphämtade av Alex och Sharon och åker iväg till Holland! :o)
Den holländska naturen är riktigt fin tycker jag.

Eftersom det är fotbolls-EM så pyntar holländarna sina hus i orange.

Vi får en kortare sight seeing, bland annat ser vi horhusen...
Hur kan man ha typ 5 olika horhus typ grannar med varandra i en liten stad/by..!?!
Crazy people...

Jaja, vi åker och käkar...



Menyn är svårläst! Tyska kan jag tyda och förstå mycket av i skrift, så det har gått helt ok. Men här blev det svårare... :oS
Men som tur var hade vi juh våra tolkar med iaf. :o)
Jag beställde Satay. Och det var juh gott. Fast när maten kom in fick jag reda på att "chipsen" var gjorde av fisk (vilket jag inte äter) så dem smakade jag inte ens på. Blev kött med sallad istället.



Efter middagen åkte vi hem till A&S och fick se hur de bodde.
Tomten var uppgrävd, sten i hög färdiga att bli väg och stor grop på baksidan för att bli damm. Även inne renoverades det massa. Men det var fint.



Det blev en film och någon öl (för mickis iaf, jag hann inte så långt innan jag somnade i soffan :oS)...



Deras gnälliga katt (gnällde tom mer än vår egen ;oP) var min nya bästis ett tag och sov i mitt knä.. medans jag själv alltså lyckades somna i soffan. Värsta roliga gästen! Hahah... men så kan det bli när det är mörkt och man tittar på film...



Som planerat sov vi över hos dem... Deras soffa var faktiskt väldigt bekväm och vi sov gott! :o)

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0