Gravid!

Observera att det inte är (bara) jag som är helt coco i huvudet utan nu är det frugan som är helt exited och vill att jag hela tiden ska kissa på sticka! Hennes nya dyra hobby, se utvecklingen på graviditetstest. Heheh...
Vi testade för första gången en digital variant också. Jag är nervös innan varje test och säger "tänk om den visar att jag inte är gravid!?" och frågan undrar varje gång om jag är dum i huvudet och inte fattar nåt. Ja kanske. Men även denna digitala konstaterade att jag är GRAVID. :o) Och efter ytterligare en halv minut ungefär tidsbestämde den att jag blivit befruktad för 1-2 veckor sedan, vilket stämmer...

Nu har jag beställt telefontid hos Fertilitetsenheten och tänkte tala om att jag är gravid! Även om dom ville att jag skulle testa först kommande söndag så förstår dom nog att det är få (om någon alls!?) som klarar att vänta ut tiden utan att fusktesta innan! Och 8 graviditetstest hittills har visat positiva resultat så då får man väl lita på det då..!? ;oP
Vill ha datum för det tidiga ultraljudet nu så jag har nåt fast att vänta på. Ser inte fram emot det (med tanke på hur set gick sist) men vill ha det överstökat, se ett tickande hjärta (!!!!!!!!) och komma vidare längre in i graviditeten och kanske sen kunna njuta av set hela lite mer utan att vara livrädd.
Kommer att kännas konstigt när de ringer från Ferten och säga de där orden! ;o)
08:10 ska jag bli uppringd...

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0