SL - vad ska man säga....

Torsdag 10 Februari:

Iväg och jobba igen då, öppning till stängning...

Börjar dagen så trevligt som att missa bussen
och får gå ner på stan istället för att hinna till jobbet i tid.



Självklart när jag ska ta bussen från stan sen så ska en hel dagisgrupp på den, jippiii...



Hur som, jobb... hela dagen lång.

Med paus för rast. Det snöar och det blåser.



Bäst att hålla koll på väderappen och appen med störningsinfo från SL,
för SL är juh inte att lita på - vem vet om jag kommer att komma hem ikväl,
det snöar juh! :-O



Inget om inställda bussar eller förseningar i Södertälje på hela eftermiddagen och kvällen...
...fortfarande inget när jag slutar på jobbet, så jag knallar iväg mot busshållsplatsen.



Väntar.... ingen buss, ingen störningsinfo... :oS
Typiskt SL!



Och så kommer det till slut en buss...
..men "Ej i trafik"..!? :oS
Han stannar till och öppnar dörren, ropar "All trafik är inställd resten av dagen!"



Eeehh... underbart SL!
Jag hinner ropa och fråga innan hann åker iväg "Hur är det tänkt att vi ska komma hem då!?!"
"Ni får ta taxi!"
Underbart SL, verkligen underbart!
Inga förvarningar, ingenting, man bara skiter i resenärer som är strandade nånstans.
Och de anser inte att de kan köra i detta väder
men att passagerarna skall åka bil på annat sätt. Joojoo...
Idioter.

Går tillbaka och ställer mig inne på ICA Maxi för att försöka ringa taxi.



Hos ena taxibolaget går det inte att komma fram över huvud taget,
och hos det andra dröjer det lite innan de kan skicka en bil till mig
- men jag har inte så mycket mer val än att vänta.



Jaja, min taxi kommer sen iaf...



...och Micaela får springa ner och betala för taxin,
eftersom mit kort inte går att använda på taxi.



Snabb ombyte hemma och så utmanar vi vädergudarna
och promenerar iväg till gymmet.

Ikväll gör jag omvänd ordning på styrketräning och avsslut med fatburner,
känns effektivare så - alltså jobbigare, heheh.. :o)



Micaela är klar innan mig.
Och så när jag är klar och dricker vatten efteråt så torkar hon av min maskin,
vilken kvinna man har... ;o)



Bara att pölsa hemåt igen i snön och blåsten... phuuu...



Siiiiii så duktiga vi varit nu!!!!!!! ;oD




Sen middagsdags då, värmer matlåda med kasslergryta
och gör vitlöksbröd till det. Mums mums... ;oP


>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0