Skadereparering...

Fredag 1 Oktober:

Shit, fatta att det är Oktober redan... :oS

Börjar dagen med att ta en tripp ner till min gamla lägenhet och kolla hur sakdereparationen igår lyckades, var juh för mörkt för att se ordentligt då.
Ser nu att vi missat att måla på någa ställen ens, som högst uppe vid taket! Och givetvis har jag ingen pall med mig den här gången!! Har inte tid att springa och hämta heller! SÅ jag målar och donar lite extra med det jag når till bara...



Så här ser det ut längs listen nu då!
Målarfärgen är mörkare än tapeten och det syns juh... men bättre så här än bortriven tapet
där det ljusa under syns istället. Mer diskret såhär iaf. :oS



Missat uppe vid taket... :oS



Rörmålningen är inte det snyggaste, men hey... så här blev det. Och det är inte jag som ska bo där.
Han som ska bo där får väl för fan fixa själv så det blir snyggt då.
Det hade jag gjort!!! För det såg fan så mycket värre ut i lägneheten än s här när jag flyttade in!



Rören ser snygga ut på håll iaf. Man ska inte trycka nylle tmot dem och glo...




Listen längs taket...



Int emycket mer jag kan eller hinner göra nu.
Måste hinna lämna in nycklarna innan 12!! :oS



NU FÅR DET VARA KLART.
När jag går ut från porten i gamla lägenheten (med målarhink i näven) så står det en flyttbil utanför och ett par grabbar.
De glor på mig som fan. Och så hör jag en av dem fråga en annan "Vadå har du inga nycklar!?"
Jag fattar att det är flytt till "min" lägenhet det gäller. Det är få lägenheter i den där porten!
Men vaffan gör de där redan, muppar!
Jag har juh till 12 på mig att lämna in nycklarna! :oS
Ahhja jag skyndar förbi bara...

Hem å lämna penslar m.m. och så iväg igen.

Förbi områdeskontoret och lämna in nycklarna, två stycken hemnycklar bara...
...eftersom jag tappat det tredje. :o/ Men hon sa inget....

Sen är det dags att åka till jobbet!



Strax innan stängningsdags på jobbet får jag besök av halva familjen m.fl.
som ska ha nya skor.
Får sen skjuts av Marko och Sanna till Dalahörnet, där Mickis är och jag ska möta henne
föör att gå hem tillsammans.

Blir övertalad att köpa mig något att dricka, blir en rosa cider.



Mickis och Ola spelar på maskinen, jäkla Keno.



Mongoloider...










Mickis säger hela tiden att vi ska gå hem alldeles strax, så jag väntar...
...men efter 3 timmar där har jag tröttnat på att vänta.
Har haft en jobbig och stressig dag, är svintrött och vill hem.
Så nu ska jag hem! Hon följer iaf med.


Men Mickis är packad, så när jag går och lägger mig vid halv tolv typ så tycker hon att jag är omysig och tråkig.
Jag skiter i det, för jag ska upp och jobba imorgon!
Hon säger godnatt och går ut i vardagsrummet och sätter sig och sjunger... Jippiii vad lätt det blev å sova nu då!
Lyckas till slut iaf somna.
Blir väckt på natten sen när hon kryper ner och vill kramas, hell no känner jag och vägrar. Hon är jobbig, jag är grinig. Jag vill sova!!


Fortfarande orolig för om jag kommer att åka på att betala något för lägenheten nu....
Typ omtapetsering, låsbyte... inte vet jag... :oS
Ångest.

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0