Flyttpytt!

Tisdag 16 Mars:

Vaknar första morgonen i mitt nya hem!
Ser till att få iväg flickvännen till jobbet. Jag är ledig från jobbet. Äter lite frukost, fixar lite hemma. :oD I mitt nya hem. :oD

Sedan på dagen möter jag Jenny och tar en sväng nere på stan. Strosar runt i affärer och fluktar, får inspiration för pyssel och inredning... Men jag är duktig och håller mig! Shoppar ingenting!! :-O Lika bra att få möbler och allt på plats innan, så man vet hur det blir och vad som behövs... :oP

Efter rundan på stan går Jenny hem. Jag går till min (gamla) lägenhet...
Packar ihop en massa av det som återstår, plockar ner hatthylla och sånt, organiserar lite... och diskar, hahah...
Sen när Mickis slutar på jobbet prmenerar jag och möter henne halvvägs. :o)
När vi just hunnit tillbaka till min lägenhet för att hämta grejer och dra upp till oss med min lilla IKEA-kärra så ringer Daniel.
Och det slutar juh med att stackarn får hjälpa oss att flytta! Heheh...
Tack och lov för detta!!
För shiiiit vad mycket snabbare det gick att ta mina kartonger som jag packat ihop med bil istället för kärran!!! :oD Och så fick vi upp skohylla, hatthylla, TV m.m. nu också... :oD
Sen får vi dessutom skjuts ut till Moraberg och kika i affärer på målarfärg! :o)
Tjackar takfärg, penslar, roller etc. Bara köra igång imorgon då!!! :o)

Dags sen att panta lite burkar också som jag hade haft stående hos mig, måste få bort det.
Och så handla mat...
Sen hem!!! Hungriga!!!
Mickis och Daniel får fixa igång min TV... Jag lagar mat!
Blir hemmalagad pyttipanna med stekt ägg...
Ja ok, Mickis fick steka äggen - olika till alla, kinkiga vi är... ;oP


Daniel ville ha hel gula och stekt på ena sidan bara.




Mickis vändstekta med krossad gula.



Och min därborta i pannan... Vändstekt - utan gula!


Efter middagen åker Daniel hem.
För Mickis del blir det fotboll, rensa kattlådan, dusch och sängen...
Jag var väl mest slut bara, plockade lite, slösurfade och glodde på TV... tills man däckade.
Produktiv dag.... fan vad vi har varit duktiga alltså... fått så mycket gjort! Nästan bara möblerna kvar nere i min gamla lägenhet nu juh... :o)

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0