Lördag - Vernissage, Kellys och Dala!

Lördag. Sovmorgon.
Men vi hade juh däckat så jädrans tidigt i fredags så vaknade juh vid åtta, nio nån gång...? :oS
Jaja, ska juh iväg iaf så hinner sega en massa innan det!
Sen äre dags att åka upp till stan för vernissage!
Vi ska åka och titta på nakenbilder på Theresa! Och sen blir det öl!

Det är kallt och långt att promenera sen uppe i stan, i högklackat...
Väl framme ser man sådär lagom fräsch ut...



Mickis och Jeanette, roade i väntan på att det ska komma igång med skumpa och grejer...



Efterlängtade skumpan... och snittar.



Johanna har likadana skor som mig!
Tur jag inte tog dem idag, jag som velade mellan skorna innan vi åkte!
(Och att jag skippade de leopardprickiga strumpbyxorna, då en tant hade sånna. Tur där.) ;o)



Bara första glaset än så länge... men snaaart är vi igång... ;oP
Klockan är juh trots allt bara halv tre än!! Heheh...




Underhållningen... ja utöver tavlorna/fotona såklart.





Theresa minglar...



Vernissage är Mickis grej... ehh, tur hon har sin iPhone... ;o)





Två timamr senare och ett antal glas skumpa senare... dags att dra vidare!
Men först måste vi vänta så alla pallrar sig ut....





Mot Söder då...



Jobbiga fulla jävlar på tunnelbanan vid halv fem-tiden.... Orka. ;o)




Pitstop at Donken... Sedan Kellys!



Dags för ööööl, eller cider då för min del. Och kaffe för Theresa. :oS





Åsa dök upp också på Kellys.



Jag körde laget runt med lakritsshots, två gånger.
I love lakritsshots!!!!!! :oD



Jobbig flickvän eller...!? Hahah... ;oP
Såhär fint blire när andra ska fota mig! Så jävla obekväm framför kameran! Hehh...




Ehhm och så... me, me, me... ;o)



Vidare mot Södertälje sen igen!
Och Mickis "lurar" mig vidare till Dala... och träffa hennes "pojkvän" Anders.



Utanför Dala... skönsång till Whiskey lullaby!!! Hahah...





Mer öl.. ja eller Breezers då!





Många timmars fylla vid det här laget.... så man är sådär lagom fyllesnygg och charmig...



Hahah, det är inte bara jag som lyckas med det här konststycket!!!
(Att filma istället för att fota)
Har 3 sånna här filmer, hahah... han fattade helt enkelt inte. ;oP



Efter lite hjälp från mig lyckades han knäppa av kortet till slut. ;oP




Mickis sjöng karaoke.



Anders köpte fyllekäk, kebabtallrik.
Och Mickis och Olle hugger in...



En lång diskussion om mina strumpbyxor utspelade sig också vid detta bord.
Eva: Har ni sett vilka heta strumpbyxor hon har på sig?
Olle: Ja vi såg det när vi stod ute där uppe.
Mickis ser ut att bry sig ungefär nada.
Eva: Mickis, har du sagt det till henne?
Mickis: Vadå? Vad är det med dom...? Ser ointresserad ut.
Olle: Är hon dryg eller bara bortskämd?
Jag: Jag tror hon är bortskämd.
Eva: Ska jag behöva taffsa på din flickvän för att du ska reagera?
Mickis är helt ointresserad...
Ungefär så var det, i korta drag alltså.

Nåja, strumpbyxorna var inte världens hetaste kanske... men ändå. Hahah... dissad av flickvännen!



I slutet på natten var jag inte på så bra humör längre.
Blivit ditchad ett par gånger, fick inte tillräcklig uppmärksamhet eller ska man säga att man var rätt ignorerad av bruden stundvis, var sotis, för lång fylla med några glas för mycket och åter förtroliga samtal från hennes vänner om hur bra flickvän jag har och hur rädd om henne jag bör vara... För att inte tala om idioten som förbjöd oss att pussas.... *ARG*

Denna gången fanns det inte med någon som kunde fota på hemvägen när Mickis åter igen fick för sig att tackla ner mig i snöhögar, ett antal gånger. Och inte bara i mjuka snöhögar heller, utan jag låg typ på trottoaren och fick lite stryk, hahah... Skrattade till en början men efter ett antal omgånger lackade jag och ville bara hem!!!! Hade dygnsura vantar och nu skulle jag banne mig hem, sur. Hehh...

Väl hemma skulle vi prata. Jag grinade lite, snacka om för mycket alko i kombination med en massa händelser.... Och Mickis somnade!!!!!! Hahah... :oS

Sen vaknade hon till plötsligt med rejäla fyllesmärtor och låg och skrek/grät... Och jag fick ingen kontakt med henne och visste inte vad jag skulle göra... Livrädd! Ska jag ringa nånstans? Alkoholförgiftning? Ambulans? Fan vet jag... Hon var helt okontaktbar! Ringde och väckte Jenny mitt på natten för support... Hon föreslog att jag skulle ringa Mickis mamma men näää tror inte det va... Till slut somnade Mickis.. och jag låg och kände ett tag så hon faktiskt fortsatte att andas... Och sen lyckades jag också till slut att somna. Hon skrämde fan skiten ur mig där!!!!!!! :o(
Sensmoralen med denna historia: Ehhm ingen... eller typ... Don't drink! Just don't. Hahah...


Kvällens mupp: Mupp är en understatement här, snarare idiot!
På den där jävla krogen som sa till mig och Mickis att vi inte fick pussas!!!!!!!!!!!!!!!!! För att de har andra gäster som måste respekteras!!! WTF!!! *HATA*
Hur fan kan man säga så!?!?! Och fattar han inte att jag skulle kunna stämma dem pga det där uttalandet!!!
Vi brydde oss inte alltför mycket första gången.. så då sa han till minsann en gång till.
Synd att jag inte hörde det, han sa det till Mickis... Eller kanske var tur att jag inte hörde det!!! För jag hade nog lackat rätt rejält!!! Vi hånglade inte ens! Vi höll om varann och pussades! Ute på krogen för fan!!!

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0