Sydpoolen några gånger i veckan!

Idag jobb... imorgon ledig, wiehee...

Efter jobbet idag blev det träning.

Måndagkvällar = "Lugnt Motionssim" med levande ljus, lugn musik och kaffe vid bassängkanten.
Detta innebär i praktiken 2 sketna kandelabrar vid en långsida av bassängen. Ingen musik. Ett ruttet bord i ett hörn med kaffe i termos och små pappkoppar. För mycket folk i bassängen och mer liv än andra kvällar. Med andra ord MINDRE avslappnande än annars. Men jaja...

Simmat i 45 minuter igen.
Hinner juh inte simma längre än så efter jobbet, då jag inte hinner dit förrän till 19:45 och de stänger 21:00. Måste juh hinna duscha och byta om och så med... Gärna basta lite med! :o)
Bastu = Skönt (!!!) OCH jävligt bra för hyn! :o)

Jag simmar tyvärr inte särskilt snabbt!
Är juh så jäkla dålig på att simma. :o/ Men jag har juh fått lite pointers från simläraren Daniel - så jag försöker mest just nu bara att tänka på att röra benen på rätt sätt. Sen när det till slut sitter i benmärgen kanske jag får upp farten med, vem vet. :oS
Nu går det hur som sakta. Simmar 1km på 45 min.
Om jag åker på dagen så jag har tid, simmar jag 1,5 km på 1h.

Så här ser det ut på Sydpoolen:



Motionsbassängen!
Och bubbelpolen! (En av dem)



Ovanför motionsbassängen är Nautilus. Där kan man se folk svettas när de står och tränar...



Tävlingsbassängen. Där det ibland är motionssimning.



Och så äventyrsbadet!

 

Sen finns det mycket mer...
Varm terapibassäng, liten bassäng, solarium, restaurang, relax- och SPAavdelning m.m.


Försöker komma iväg och simma några gånger i veckan. Det har blivit 2 ggr i veckan nu men egentligen skulle jag vilja hinna mer. Men å andra sidan är juh variation bra! Och igår blev det en joggingrunda istället. :o)

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0