Lördagens tjejfest!?

Det blir inga bilder nu. Men en festrapport. ;oP
Det får komma roliga bilder senare när jag är hemma igen vid min laptop.
Fick inte med mig den i lördags eftersom jag hade en jättekassa med ombyte/kläder till Sanna.
Hade juh inte bestämt mig för vad jag skulle ha på mig - och dessutom hade vi bestämt att göra oss i ordning hemma hos henne allihopa.
Jag drog också ut på att göra mig i ordning och packa mina grejer in i det sista.
När jag skulle hämtas vid 16 så hade jag just klivit ur duschen tio minuter innan. :oS
Suttit och videochattat med Jocko innan det. Och bara dragit ut på allt, hade inte så stor lust just då med nånting så....

Ja jag kom iaf iväg på tjejkvällen!
Det började hos Sanna i Tullinge.
Vi lagade mat till att börja med. Och jag grundade med lite cider. Det blev nå kött, pommes, bearneise och sallad (jag fick göra salladen).... Samt vin till. Köttet gjordes i två olika varianter pga olika preferenser - vanligt (?) och brännt! ;oP
Vid middagen var det jag, siss, Sannis och Emily.
Efteråt kom Jenny också, som hade varit och jobbat...
Sen gjorde vi oss iordning och lyssnade på musik, rökte, snackade skit osv... det som tjejer brukar göra typ? ;oS
Vi hade juh inte bestämt riktigt vad vi skulle göra sen.... Jag ville juh ut och dansa... Men det blev att vi åkte till Fruängen på fest, Tommi fyllde år.
Bussresan samt taxifärden dit var tjejigt förvirrad och gapig... :oS Stackars medresenärer, stackars busschaufför och stackars taxichaffis!

Väl framme på festen visar det sig att det typ bara är killar där!!
Så vi var nog mer än välkomna och efterlängtade! hahah... Och ja det märktes! Så fort vi klev ur taxin vare ett gäng grabbar som skulle ha in oss till sig - de (och vi) visste inte att det var just den festen vi var på väg till... :oS
En mängd intressanta raggningrepliker fick man höra under natten. Redan direkt i hallen åkte jag på "How u doin?" Heheh...
Och av någon anledning kände sig Jenny tvungen att påpeka för varenda kille som snackade med mig att JAG var "upptagen"...  ehhm!? Till en kille jag snackade med sa hon det säkert 20 gånger till!! Jag lackade till slut och fick säga åt henne på skarpen "JAAA du har sagt det 20 gånger nu, han fattar!!!" Ingen större idée vare nämligen att diskutera huruvida jag ens var upptagen eller ej för hon hade bestämt sig för att det var så minsann!!! Jaja...  hur det nu än står till kanske man inte behöver upprepa det gång på gång?
Utöver raggandet på en så satt jag sen mestadels av natten ute på baksidan och snackade bara med några killar. Hummn tjejkväll ja... Prata fotboll, spel, släkt, invandringspolitik, bisexualitet, ex, tjejer... typ. Och rökte! IGEN!
Inte mycket dans blev det för mig, knappt nåt alls faktiskt. Jag älskar juh visserligen att dansa och gärna dirrrty men nu vart det bara too much när man började dansa och så skulle det börjas på en direkt, njaee.. fly ut och röka igen istället....
Någon däckade sen inne på toalettgolvet och ambulans kom och hämtade honom. Sen var festen kind of över. Vi bangade efterfest annanstans, trots ihärdigt tjatande om att man skulle med hem till nån... nej tack.

Taxi Thomas ;o) kom och plockade upp oss nån gång efter 2... Då hade Jenny dragit redan. Så jag fick lov att klara mig själv, trots att vi bestämt att åka tunnelbana tillsammans. Thomas lämnade av mig vid nattbussen i Huddinge och så åkte de andra söderut igen.
Det var nån läskig snubbe vid hållplatsen i Huddinge och det var 10 min kvar till bussen till T-centralen skulle gå, så jag fick för mig på fyllan att hoppa på en annan buss som kom, bara för att slippa stå där mer. Det stod juh Skärholmen på bussen och därifrån går tunnelbana tänkte jag! :oS Ja hhmm det tog ett bra tag att komma till Skärholmen och där fick jag juh så klart vänta rätt länge på T-banan sen - och det var juh ännu läskigare!!! *suck*
Väl framme vid Slussen och byte till bussen till Nacka kändes det bättre. Man känner sig betydligt säkrare och lugnare på denna sida av stan....
Klev in hos OB vid 4!!! Och kröp ner i säng vid halv fem typ... Vet inte vad fan som tog sån tid!!!?

Redig fylla vart det iaf.
De där 3 ciderna hade juh egentligen räckt för mig.
Men sen så slank en flaska rött ner, toppat med en jävligt stark grogg på festen.
Waisted... glad att jag tog mig fram helskinnad på natten!! :o)
Det var en kul kväll trots allt.
Trots för mycket alkohol, trots irritationer, jobbigheter, tjaffs etc.

Och jag är förresten tydligen numera "Rock 'n' roll-Mira", heheh... ? ;oP

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0