Efter Eurovision!

Som det även syns på bloggen var jag uppe och kollade på Eurovision till sent i lördags. Sedan bloggade jag om det och vi gick och la oss.
Svärmor som skulle sova hos oss sa skämtsamt (?) vid läggdags "väck mig sen när ni åker iväg till förlossningen". Och det sista jag själv sa till frugan innan jag somnade var "tänk om hon vill komma ut nu när mamsen fått se Eurovision!?"...
Jag somnade därefter och frugan låg i sängen och kollade på en serie med hörlurar i öronen. Efter ca 45 min väcker hon mig med frugan "vad är det?" Då har jag legat och sagt ajajaj i sömnen! Min första riktiga värk!!! Jag vaknar och säger "jag vet inte. Jag känner mig konstig". Direkt därpå känner jag en liten forsning! "Jag tror vattnet gick!?" Eller? Jag ställer mig snabbt upp och då kommer det mer! Japp, vattnet gick!
Skyndar in på toa och sätter mig. Lämnar spår också. Och inser att vattnet är rött! Alldeles blodigt! :oS
Ringer förlossningen och de tycker att vi ska komma in.
Vi promenerar (!!) därefter til sjukhuset, jag läckandes, hahah...
På sjukhuset kollar de vattnet och konstaterar också att det är det som gått och att det är blodigt. Därefter görs en massa andra undersökningar och vi blir kvar inlagda.
En lång och sömnlös natt och dag följer... Med värkar, värkstimulerande dropp, smärtor, smärtstillande, pain from hell och slutligen belöningen...
Söndag 19 maj 16:01 halkar vår mer än efterlängtade dotter Elwin ut!
Trots övertid är hon en pyttemänniska på endast 3210gr och 50cm men alldeles perfekt och underbar! Frugan fällde många glädjetårar när vår kära Elwin äntligen såg dagens ljus!
Själv var jag helt färdig och fick ligga kvar och sys i nästan 1,5h... :oS

Vår dotter ville visst bara vara snäll mot ena mamsen som är Eurovisionfreak och väntade till direkt efter det spektaklet (årets höjdpunkt på TV). Mot andra mamsen kände hon inte för att vara lika snäll, så Micaela missade VM-finalen...
Dock så var det ovanligt mycket liv i magen redan tidigare under lördagen när det var semifinal mellan Sverige och Finland. Men inte så man fattade vad som skulle ske, även om jag påpekade några gånger för frugan att ungen försökte skrämma mamsen att tro att Eurovision skulle missas... ;o)

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Ett stort stort grattis! Vilken härlig liten unge! Fint namn också :)

2013-05-21 @ 08:26:51
Postat av: Jenny

Söta underbara Elwin. Äntligen! Men vem kom närmast i "tävlingen" då? som vi hade på babyshowern. :P

2013-05-21 @ 20:09:33
Postat av: Anna

Grattis!!!

2013-05-22 @ 15:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0