Jobbar inte mer!

Idag ringde jag till jobbet igen och fick det där ångestladdade jobbiga samtalet överstökat.
Nu stannar jag hemma på gravidpenning och kommer inte att jobba något mer förrän efter mammaledigheten, dvs nån gång nästa år!
När jag la på luren började jag böla! Härliga hormoner. Men det var en sån lättnad att ha samtalet avklarat, att ha bestämt sig, slippa tänka mer på jobbet, inte ha några mer krav på sig, bara få vara... Samtidigt som det känns så himla konstigt att inte jobba nåt mer! Ska jag bara gå hemma nu och inte göra nåt vettigt!? Inte jobba, tjäna pengar, göra något produktivt alls, ingen nytta... :oS och ja jag saknar nog redan lite att jobba... Faktiskt. :oS

Har även skickat in omföräldraledigheten, så även det ska vara klart och ordnat nu. Hoppas jag. Skönt.

I övrigt idag... Har bara legat hemma i soffan. Blivit yr av blodtrycksfall bara av att sitta här! :o/
Dessutom har jag senaste dagarna fått mer och mer ont. Började med höger sida, vid bäckenet. Nu har även vänster sida börjat värka. Och däremellan med. :oS Underlivet alltså. :o/
Det ilar, sticks, gör ont. Till och från. Kan göra riktigt ont ibland.
Bäckenontet känns ibland bättre av att ligga på sidan så det pressas mot det.
Magen tror vi att har sjunkit lite också..?
Kan det vara så att bebisen fixerar sig?
Hur som är det inte skönt...

Nåt mer som inte är skönt är såret på mitt finger sen jag skar mig med rakhyveln igår.
Igår blödde det juh sådant och idag gick såret upp och blödde igen... :o/

/M-J

 

 



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0